Net je namoje meno, preto úloha vybaviť telku prischla samozrejme mne. Keď somobjednával net, trvalo to asi hodinku (príprava zmluvy atď.), potom k námprišli montéri, zapojili, a všetko bolo okej. Teraz som čakal čosipodobné, teda až na tých montérov, pretože linku sme už doma mali. Ako správnyHurvínek som si myslel, že nafasujem kábel (teda dva, máme dve telky), najednom konci ho strčím do televízora, na druhom do tej bielej piksličky nastene, a je to. No to určite...
Keď som tambol prvý raz, slečna (mimochodom veľmi sympatická) mi vysvetlila, že potrebujem„setabox,“ teda hneď dva, lenže... lenže ich nemajú. Preto som ich objednals tým, že keď dôjdu, slečna sa mi ozve. Došli. Slečna sa ozvala. Nabeholsom plný očakávania (doma mi medzitým pílili uši otázkou, kedy konečne budetelka), lenže... iná slečna (rovnako sympatická, kde ich v tej oranžovejOptime berú?) mi vysvetlila, že „setaboxy“ síce došli, ale... ale bez nejakýchkariet sú mi nanič... a ako ste iste uhádli, karty nedorazili. Čo už,dostanú karty a ozve sa mi tátosympatická slečna.
Dostali.Ozvala sa. Letím tam... a všetko je okej (teda až na to, že tentoraz sa minevenovala slečna, ale chalan... holt človek nemôže mať všetko) nafasoval somdva set top boxy s kartami a bolo. Hneď v predajni som sícezapochyboval, či mi budú priložené 5-metrové káble stačiť, no chalan mapresvedčil, že zatiaľ sa nikto nesťažoval. Tak dobre, uvidíme, vyskúšame. Preistotu som sa ho opýtal, či v prípade potreby môžem prísť k nim, čipredávajú dlhšie káble, no bolo mi povedané že nie.
Ak stehádali, že 5-metrové káble nestačili, nuž, nemýlili ste sa. Nastala teda fáza„máme set top boxy aj karty, no nemáme káble.“ Obišiel som celé Košice, zháňalkáble po kamarátoch a kamarátoch kamarátov, no nič. Táto fáza trvala ccatýždeň a skončila včera, kedy oco splašil dva 20metrové ethernetové káble.Jupí, ideme zapájať.
Všetko išloako po masle (keď nerátame dementné zapájanie toho boxu, fakt k nemu mohlidať dlhší kábel na zapojenie do telky, nie každý si položí set top box hneď natelevízor), mohli sme teda prejsť na inštaláciu. Mašinka odo mňa najprv pýtalalogin, ktorý som údajne dostal k boxu. Chyba lávky, nič také somnevyfasoval. Tak som brnkol na zákaznícku linku, kde sa ma ujal nejaký mladýchalan (ak som si dobre zapamätal meno, volal sa Méder, alebo nejak tak). Keďsom bol dovtedy na Orindž nabrúsený, moja nálada sa zmenila o 180 stupňov– ten chalan mal síce na druhom konci drôtu totálnu lamu, bavil sa však so mnouna takej vysokej úrovni, že som sa mu na konci nemohol nepoďakovať. Presnetakto si predstavujem zákaznícky saport. Klobúk dolu, ak to číta jeho šéf,zvýšte mu prosím plat, ak to číta Zuzka H. alebo niekto na podobnej pozícii,zahrajte mu prosím nejakú peknú pesničku.
Dozvedel somsa, že login je číslo mojej oranžovej pevnej linky (že mi to nenapadlo skôr,všakže). Sedí vec, zadal som a dostal som sa ďalej. Teraz už odo mňamašina pýtala nielen login, ale aj heslo. Poučený chalanom zo supportu som tamopakovane a opakovane zadával číslo z papiera, ktorý som dostal eštepri inštalácii netu (teda cca ¾ roka dozadu). Nič. Tak som zase volal nazákaznícku linku, kde to dvihol zase ten istý chalan. Ja na jeho mieste by sombol asi dosť otrávený, on však priam hýril ochotou. Fakt, vážne. Trpezlivo mavypočul a ponúkol sa, že mi zistí nastavenie tam u nich a dá mivedieť. Nechal som mu číslo a čakal, či sa ozve. Ozval sa. Dokonca to aninetrvalo dlho, len pár minút. Chyba nebola v mojom prijímači –z nevysvetliteľného dôvodu tam mali nastavené moje heslo 0000. Radšej som siho podržal na linke kým som to všetko zadal... nemal s tým žiadny problém,nevadilo mu, že sa musí venovať zákazníkovi. Niečo sa na tom Slovensku muselozmeniť k lepšiemu. O 2 minúty neskôr som už prepínal programya všetko bolo oki.
Dnes sachystám zapájať druhý televízor... verím, že bude mať službu ten istý chalan...jo a že ďakujem :)