V TA3 všetko po starom?

Keď vychádzajú predpovede o budúcnosti

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)
Obrázok blogu
(zdroj: flickr - Willy Volk)

V pondelok či utorok tento týždeň zapínam telku, čakám na správy TA3. Musím počkať, beží ešte reklama. Ale čo, je na cestovnú kanceláriu BUBO. Pripomína mi slová kolegu, že v publicistickej relácii Firmy videl týždeň predtým PR rozhovor s obchodným riaditeľom tejto cestovky. Zaujímavé, myslím si, a spomeniem si aj na jún tohto roku, keď mi zástupca jednej firmy povedal, že v balíku možnosti inzercie dostali od TA3 aj PR rozhovor v „publicistike.“ Nasledujúci deň prebehnem zoznam inzerentov a archív TA3 – BUBO za posledný rok a pol neinzerovala, a ani nemala akúkoľvek zmienku v tejto televízii. Aká to náhoda, že im to teraz vyšlo v rovnakom čase. A ako vyzeral ten rozhovor, ktorý televízia nazvala „Cestovanie o úroveň vyššie“? Vyberám:

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Pavel FELLNER, obchodný riaditeľ BUBO Travel Agency
--------------------
Presne, to je ten dôvod. My dávame alebo snažíme sa dávať našim klientom intenzívnejšie zážitky. Je to vlastne aj náš slogan celej cestovnej kancelárie. Klient, ktorý s nami cestuje, nielenže je teda na jednom mieste, ale spoznáva kultúru, kulinárstvo, ľudí, pamiatky, prírodné úkazy a keď tú krajinu vlastne celú vidí, obsiahne, tak tie zážitky, ktoré z toho má, z toho cestovania, sú absolútne iné ako len ležať na pláži povedzme dva týždne, aj keď v nádhernej krajine.

Ján LEŠUNDÁK, moderátor
--------------------
K tomu, čo ste teraz rozprávali, máme aj pripravené obrázky. To nám môže aj réžia pustiť. My si zatiaľ teda môžeme povedať, že čo je teda podľa vás vôbec najdôležitejšie pri podnikaní na poli cestovných agentúr.

Pavel FELLNER, obchodný riaditeľ BUBO Travel Agency
--------------------
Jednoznačne spokojný klient. Na konci každého zájazdu naši klienti odovzdávajú ankety, kde píšu, ako sú spokojní so sprievodcom a s kanceláriou. Ako sa im páčilo na zájazde. A môžem sa pochváliť, že viac ako deväťdesiatšesť percent našich klientov hodnotí zájazdy alebo cestovnú kanceláriu spokojnosťou až nadšenosťou. Takže myslím, že to je absolútne jednoznačný názor.

Ján LEŠUNDÁK, moderátor
--------------------
Práve teraz diváci vidia, kam sa s vašou kanceláriou môžu dostať a je to vlastne o tom, čo ste spomínali, že im ponúkate zážitky a naozaj skvelé cestovanie. Poďme teraz ale na ďalšiu tému.
....
Ján LEŠUNDÁK, moderátor
--------------------
Teraz prejdeme k niečomu inému. O pár dní, čiže dvadsiateho piateho septembra, otvoríte cestovateľské centrum, tak sa to volá. Môžeme to nazvať z vášho pohľadu novinkou a štandardom?

Pavel FELLNER, obchodný riaditeľ BUBO Travel Agency
--------------------
Pre nás už je to štandard, ale pre veľa ľudí to bude novinka. ...
...
Ján LEŠUNDÁK, moderátor
--------------------
Povedzme si ešte na záver, blíži sa nám zimná sezóna, čo to znamená pre vašu agentúru cestovnú?

Pavel FELLNER, obchodný riaditeľ BUBO Travel Agency
--------------------
Znova je to veľký rozdiel oproti klasickým cestovným kanceláriám. Nám v podstate začína zimná sezóna v polovici októbra, kedy všetky hurikány, ktoré teraz sú na Kube, zaniknú a opäť tam bude nádherne a začne sezóna, od tej polovice októbra až do konca marca je práve v týchto krajinách, v strednej Amerike, v celej juhovýchodnej Ázii, ale aj v ďalších krajinách top sezóna. Takže Mexiko, Kuba, Thajsko. Tam sme zároveň aj najväčšími predajcami na Slovensku, takže to sú také tri oblasti, kde teraz budeme mať stovky, stovky klientov.

Ján LEŠUNDÁK, moderátor
--------------------
Ďakujem pekne za rozhovor.

Pred pár dňami si Mediálne.sk všimlo, že v oslavnej narodeninovej reportáži TA3 chváli televíziu aj náš prezident, tak ako rok predtým. A že tam vystupovali aj zástupcovia podnikateľov:

Spomedzi respondentov získali vo výročnej reportáži slušný priestor riaditelia distribútorov automobilov. Gratuloval riaditeľ Daimler Chrysler Automotive Andrej Glatz, riaditeľ BMW Group Peter Kramár či riaditeľ divízie Seat Import Ľudovít Ujhelyi. Vystúpili aj šéf najväčšieho mobilného operátora Orange Pavol Lančarič a druhej najväčšej poisťovne Kooperativa Juraj Lelkes.

V reportáži teda vystupovali najmä ľudia, ktorí zastupovali top inzerentov v TA3 – Seat/Volkswagen, Kooperatíva, BMW, DaimlerChrysler, Orange. Čo sú podľa údajných tajných zoznamov TA3 z marca tohto roku s výnimkou Orange práve firmy a značky v TA3 spravodajstve či publicistike pretlačované (na "bielom" zozname získanom mediálne.sk je aj usporiadateľ ostatných troch narodeninových osláv televízie hotel Crowne Plaza).

Zaujímaví boli v reportáži aj zástupcovia fanúšikov TA3 z strany odbornej verejnosti - neurochirurg Juraj Šteňo a rektor Ekonomickej univerzity Rudolf Sivák. Aká náhoda, že z pár stoviek hostí boli citovaní práve oni – presne ako v reportáži z oslavy narodenín TA3 v hlavných správach pred rokom, resp. aj v roku 2006 (v prípade Šteňa).

Obzvlášť citovanie Siváka ma neprekvapilo – v júni, keď som skúmal existenciu bielych a čiernych zoznamov, mi novinársky zdroj z TA3 spomínal, že aj Sivák je na zozname ľudí, ktorých bolo treba v TA3 oslovovať prednostne, kde sa dá. Podľa archívu bol Sivák hosťom vo veľkom rozhovore na TA3 za posledný rok dvakrát (relácia Manažment) a raz hosťom online diskusie na ta3.com. Televízia o známom prípade plagiátorstva na EÚ (Marián Tkáč) divákov neinformovala.

SkryťVypnúť reklamu

Zdá sa, že desiatka ľudí, ktorá mi v máji a júni rozprávala o prepletení osobných a obchodných záujmov s vysielaním TA3 vedela nielen pekne vysvetliť vtedajšiu minulosť na obrazovke, ale aj budúcnosť.

Mimochodom, Rada pre vysielanie a retransmisiu by podľa programu mala budúci týždeň rozhodnúť, či TA3 v dvoch príspevkoch spred pol roka (!) porušila zákon a odvysielala skrytú reklamu (SkyEurope, OVB).

TA3 oficiálne opakovane odmieta, že by sa v jej vysielaní dialo niečo nekalé.

Najrýchlejší v únii: Ľuboš Jančík zo SME včera napísal, že sme stále najrýchlejšie rastúcou ekonomikou v Európskej únii (pozri infografiku v článku). Podľa Eurostatu sme ale boli v druhom štvrťroku 2008 už druhí za Rumunskom (medziročne 7,6% verzus rumunských 9,3%).

SkryťVypnúť reklamu

Mŕtvi na cestách: Dušan Tokarčík v relácii TA3 Čierny Peter v príspevku o tragédii v Chorvátsku na konci povedal:

Stojí však za to zamyslieť sa, prečo si slovenské cesty za uplynulý rok vyžiadali viac ako päťstopäťdesiat obetí na životoch.

V 2007 alebo bolo podľa polície 627 mŕtvych, rok predtým 579.

Gabriel Šípoš

Gabriel Šípoš

Bloger 
  • Počet článkov:  663
  •  | 
  • Páči sa:  10x

Pracujem v Transparency International Slovensko. Slovak Press Watch bol projektom Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

765 článkov
Radko Mačuha

Radko Mačuha

223 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
INESS

INESS

107 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavel Macko

Pavel Macko

188 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu