
Pozrime sa ako nám definujú emócie odborníci? Podľa nich sú vlastne jednou zo základných foriem prežívania vzťahu k predmetom a javom skutočnosti, uvedomovanie si fyzických stavov človeka. Emočné zážitky sa zväčša spájajú s uspokojovaním potrieb. Závisia od druhu podnetu a trvajú niekoľko sekúnd prípadne rokov!
Zaujímavá definícia, čo poviete? Vychádzajúc z týchto faktov, všetko závisí od druhu podnetu. Pri predaji nehnuteľnosti a zvolenia si spoľahlivého partnera (realitnú spoločnosť) je týmto podnetom samotný predaj nehnuteľnosti, zapríčiňujúci vznik základnej emócie a tou je dôvera. Tá má hneď niekoľko podôb ako: dôvera v profesionálne služby, v solídnosti poskytovateľa týchto služieb, v právnej istote a garancii bezproblémového priebehu počas trvania celého procesu. Zásadnú úlohu tú zohráva realitný maklér, jeho profesionálne skúsenosti, úroveň komunikácie ako aj jeho osobné fluidum, viac známe pod pojmom aura. Každý z nás má svoju auru a to aký sme človek, práve definuje táto zóna energie. Určite poznáte ten pocit keď ste v niekoho prítomnosti a cítite sa veľmi príjemne, komfortne a bezpečne a naopak keď sa vám chce odísť už za pár minút, v horšom prípade sekúnd. Za taký krátky čas to nedokážete dôkladnejšie zanalyzovať a pomenovať, je to proste v rovine pocitu. Pocitu z prítomnosti človeka. Preto ak si chcete získať niekoho dôveru, musíte sa v prvom rade cítiť pohodlne v jeho blízkosti. Ako až druhé v poradí prichádzajú profesionálne znalosti a skúsenosti, čo by malo prispieť k bezpečnosti celého procesu.
O takto získanú dôveru sa musíme neustále dobre starať, podobne ako o kvetinku, keď sa chceme kochať jej krásou a vôňou. Pravidelne ju musíme „zalievať" vo forme informácií pre predávajúceho, dať jej dostatok svetla prostredníctvom kvalitných prezentácií, nezabudnúť na závetrie, pocit bezpečia a teplo svojim ľudským prístupom.
Ďalšia emócia vstupujúca do procesu predaja nehnuteľnosti je záujem. Týka sa potencionálneho kupujúceho. Ak sa chcete niečo dozvedieť, musíte prejaviť záujem. Ak si hľadáte svojho partnera, tiež musíte najprv vyvolať záujem. Podobne je to aj v oblasti ponuky bývania, kde je zásadné vzbudiť záujem. Či už ste reálny kupujúci alebo len „turista", čiže ani veľmi nechcete kúpiť nehnuteľnosť, skôr si len tak vypĺňate váš voľný čas, musíme vás zaujať. Je to v prevažnej miere spôsob akým prezentujeme danú nehnuteľnosť, spôsob jej spracovania. Tiež je to buď telefonická alebo e-mailová komunikácia, ideálne vyústená do osobného stretnutia vo forme obhliadky nehnuteľnosti.
Ak ste vzbudili záujem, ďalšou veľmi dôležitou emóciou je túžba. Niečo vlastniť, niekoho predbehnúť, niečo kúpiť... pod tým všetkým sa skrýva túžba. Stretávame sa s ňou skoro denno-denne, avšak v spojitosti s nehnuteľnosťou je to skôr raz za život. Otázkou je ako hlboko je v nás zamaskovaná a pomocou čoho ju objaviť a naštartovať. To je skutočné umenie, ktoré dokáže len málokto. Každý človek je silná individualita a na každého zaberá niečo iné. Ak to chcete zistiť, je potrebné v prvom rade počúvať a vnímať si toho druhého. Skoro ako v osobnom živote, že?!
Poslednou emóciou, v priamej súvislosti s predajom nehnuteľnosti, je spokojnosť. Tá sa obyčajne spája s ukončením obchodu a samotným odovzdaním nehnuteľnosti. Dalo by sa povedať, že je to taký lakmusový papierik, na ktorom sa zobrazí výsledok celého procesu obchodovania. A výsledkom by mala byť práve spokojnosť a dobrý pocit, rezonujúci vždy keď sa vo vašich spomienkach vrátite k samotnému predaju, resp. kúpe nehnuteľnosti.
Želám Vám aby ste zažili všetky vymenované emócie a na konci mali príjemný, hrejivý pocit.
Posielam vám všetkým pozitívnu energiu a lásku.