Preto pridávam jeden podnet k diskusii o košickom Auparku.
Ak sa pozriete na vizualizacie pomenované "aupark zpredu a zozadu" ,
tak si tiež uvedomíte, že 6prudovka s chodníkmi je temer 1/3 plochy, na ktorej bude stáť Aupark.
Ak by sa znížila a odľahčila masívna budova tak, že sa rozprestrie nad zapustenú komunikáciu, už by to bola ľudskejšia stavba. Takto by sa mohla ponechať väčšia plocha pôvodného parkoviska za pomníkmi pre účely "ľudského" námestia., kde dokonca západné priečelie Auparku by mohlo fungovať ako displej pre vzniknutý amfiteáter.
Aj na severnej strane auparku by sa električková trať mohla zaskliť a začleniť do novej budovy, a možno by tento skleník uniesol aj poschodie s kioskami .... a ďalší vstup do komplexu.
Je nešťastím, že mesto neumožnilo diskusiu okolo tejto stavby, pretože už dávno mohli vzniknúť návrhy, ktoré by posúvali vývoj budúcej podoby centra.
Miesto konsenzu tu dnes máme konfrontáciu, ktorá bude gradovať, keď sa otvorí zem, a historické "vodné a stočné" tunely budú chcieť naozajstnú spoluprácu. Som zvedavý ako si potom HB realis bude vyprosovať spoluprácu, keď dnes si dáva ultimáta...