
Logicky si teda zadáte www.hillaryclinton.com a nájdete, čo potrebujete. Od množstva obsiahlych informácií o kandidátke, jej programe, uskutočnených a plánovaných akciách, cez rovnaké množstvo fotiek, videí, komentárov, blogov, kontakt na volebný štáb atď.

Potom si uvedomíte, že prezidentské voľby sa blížia aj u nás. A možno vás bude zaujímať, či aj napriek odlišným kompetenciám hlavy štátu vyzerá webová prezentácia našich kandidátov podobne. Hoci oficiálna volebná kampaň ešte nezačala, meno kandidáta teda kandidátky opozičných strán je už dávno známe. Postupujete teda rovnakou cestou ako pri Hillary, napokon v schopnosti vytvoriť webovú prezentáciu určitej osoby by medzi americkými a slovenskými webmastrami nemal byť žiadny rozdiel. Aké však bude vaše prekvapenie, keď si zadáte www.ivetaradicova.sk ?

Otázne je, ako mohol nejaký špekulant predbehnúť najužšie vedenie SDKÚ-DS a ich poradcov. Zamestnáva strana výlučne fušerov, alebo politický marketing je pre všetkých straníckych lídrov a ich asistentov cudzí pojem? Alebo vari čakali na zákonom stanovené obdobie volebnej kampane? Alebo to Iveta Radičová vzdala hneď na začiatku?
Iveta Radičová možno bude chcieť osloviť okrem bezdomovcov a analfabetov aj ľudí, pre ktorých komunikácia prostredníctvom internetu je dnes neodmysliteľnou súčasťou ich života. Pokiaľ ale všetci volební poradcovia kandidátky na hlavu štátu budú v jej mediálnej prezentácii zlyhávať hneď od začiatku, nech sa do toho radšej ani nepúšťa. Sadnúť na bicykel je síce krásna forma komunikácie so svojimo voličmi, za ostatné roky však predsa len trochu zovšednela.