Stalo sa niečo veľmi zaujímavé. Keď sme na začiatku projektu sadili naše semienka, každý tím si mal nechať trochu substrátu na prisypanie, keby náhodou po zalievaní veľmi klesol a semienka by sa odkryli. Oliverko pri upratovaní vo svojej lavici zistil, že ich vrecúško so zeminou skrýva tajomstvo. Vo vlhkom substráte začali rásť ďalšie semienka žeruchy. Mali dostatok vlahy, živín a teplo. Rozhodli sa spolu s bratom,dvojčaťom Paťkom, že si ich zasadia doma. Sú to totiž ozajstní záhradníci.


Motiváciu na hodine matematiky sme mohli využiť na budovanie tímového ducha a súdržnosť v rámci skupiny. Úlohy v pracovnom zošite zostavené na podklade rozprávky H.Ch.Andersena - Škaredé káčatko nám pomohli navodiť pravú atmosféru ako sa vcítiť do roly ignorovaného a nechceného. Deti sa pokúsili opísať ako sa asi škaredé káčatko cítilo v úlohe obete. Už sa stretli s výrazom šikanovanie a priradili ho ku správaniu ostatných voči nemu. Pociťovali to ako nespravodlivosť voči nemu. Zhodli sa na tom, že také správanie by sa ani im nepáčilo a preto nebudú nikoho vyčleňovať z tímu alebo iného kolektívu. Sme to my ale empatická trieda!
