Tovar v predajniach určite nepremiestňujú preto aby ste spálil viac kalórií. Pri putovaní za vami hľadaným tovarom, ktorý trebárs pravidelne nakupujete máte oveľa väčšiu príležitosť naraziť na množstvo akciových ponúk, lákavo uložených a označených. Keď sme už pri akciách, je to magické slovo, človek podvedome siaha po tovare. „Dva za cenu jedného“ no nekúpte to! Je zábavné si niekedy prepočítať gramáž a cenu porovnateľného výrobku. Ja to občas urobím. Niekedy sa oplatí aj zohnúť, najlacnejšie výrobky sú väčšinou umiestňované v spodnej časti regálov, tie drahšie zas vo výške očí. Aj také kombinované balenie ako napríklad zubná pasta s kefkou sa zdá praktické ale často nebýva výhodné.
Pamätám, bolo to už dávnejšie takto pred Vianocami , dostal som za úlohu kúpiť nejaký tuk na pečenie. Vidím ľudia hádžu po dva do košíkov. Bol tam obrovský nápis: „Pri kúpe dvoch praktický darček“. Lakomý škriatok zvíťazil. S pocitom víťaza som tlačil vozík k pokladni keď sa ozval ten druhý hlas: „Načo vám to bude, veď pečiete iba výnimočne, a ten darček, nedaj sa vysmiať!“ Poslúchol som ho. Druhý kus som vrátil. Fakt je, že aj polovica z toho jedného bola v chladničke ešte pred Veľkou nocou a darčekom boli tri plastové formičky na keksy.
Samozrejme marketingových nástrojov je oveľa viac. Naozaj, marketingoví odborníci si robia svoju prácu veľmi dobre a takých ľudí si vážim. Ja sa zas zdokonaľujem v technike nakupovania. Jednou z osvedčených pomôcok je klasický zoznam vecí na papieriku ako mi ho dávala kedysi mama. Viem neobjavil som Ameriku, ale možno niečo ušetríte pri predvianočných nákupoch.
10. dec 2010 o 08:37
(upravené 14. dec 2010 o 12:38)
Páči sa: 0x
Prečítané: 1 255x
Amatéri verzus profesionáli.
Predstavte si aké šance na víťazstvo by malo futbalové mužstvookresnej súťaže proti víťazovi Ligy majstrov. Podobné vyhliadky navíťazstvo má aj spotrebiteľ amatér proti majstrom predaja. Odbornétímy psychológov a marketingových špecialistov vyvíjajú stratégie abyzákazník nakupoval čo najviac.
Písmo:
A-
|
A+
Diskusia
(6)