Mnohí z nich zotrvajú v tomto odvetví dlhodobo, postupne dosahujú svoje ciele a žijú alebo sa približujú k životu podľa svojich predstáv. Nemyslím tým len najlepšie zarábajúcich lídrov odvetvia pretože tak ako sa líšime svojim výzorom, myslením či DNA, tak sa líšime aj vo svojich predstavách a cieľoch.
Na druhej strane faktom zostáva, že po troch – štyroch mesiacoch sa množstvo ľudí rozlúči so sieťovým marketingom a už o ňom nikdy nechce ani počuť, často sú sklamaní a nahnevaní. Prečo sa to deje? Jedným z dôvodov je určite nedostatok kvalitných informácií. Vždy existovali a pravdepodobne aj budú existovať na svete ľudia, ktorí hľadajú na svojej ceste skratku, skratku k dosiahnutiu bohatstva. Títo ľudia vymýšľajú rôzne podvody a pyramídové schémy, ktoré maskujú multilevel marketingom. Bohužiaľ to vrhá tieň na celé odvetvie MLM.
Legislatíva v tejto oblasti sa celosvetovo sprísnila, spoločnosti sú viac sledované, okrem toho existuje viacero nezávislých organizácií, ktoré sledujú vývoj a správanie spoločností podnikajúcich formou multilevel marketingu. Na internetových stránkach nájdete množstvo zaujímavých informácií. Je viacero kritérií, ale ak ma niekto osloví s novou príležitosťou vždy sa pýtam dve základné otázky. Aký je produkt spoločnosti a odmeňovací plán. V prípadoch kde produkt chýba a odmena je vyplácaná len za získavanie nových členov je lepšie sa spoločnosti vyhnúť. Takýmto formám podnikania sa nebudem ďalej venovať.
Prečo ale ani v serióznych spoločnostiach tohto odvetvia neuspeje každý? Na biznis seminároch sme sa učili: „ Jednoduchá otázka vyžaduje jednoduchú odpoveď“ . Táto otázka sa mi však nezdá taká jednoduchá, preto som sa rozhodol hľadať odpovede.