Kam siahajú korene?

Takmer storočná , veľmi intezívna kampaň náboženských, dobročinných a ženských spolkov v USA, ktorá si získala aj značnú podporu politických strán , vyvrcholila nakoniec prijatím tzv. suchého zákona (Volsteadov zákon z r.1919 ), ktorý zakazoval výrobu a predaj alkoholu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Táto udalosť bola spájaná s obrovskými nádejami . Skutočne, prvé správy o účinkoch prohibície boli pozitívne: poklesla zločinnosť, utužil sa rodinný život, zlepšili sa celkové zdravotné a sociálne pomery. Po krátkej dobe sa však prejavili silné negatívne účinky


- tajné pálenie a pašovanie alkoholu spojené s rozvojom silných gangov, ktoré to organizovali. Prohibícia nakoniec problémy súvisiace s alkoholizmom nevyriešila, ale napomohla vzniku praktického a spoľahlivého systému predaja . Pašeráci v tom období boli odmeňovaní podľa množstva alkoholu a niekoho napadlo, že ich odmení aj za zapojenie ďalších komplicov do obchodu. Výsledkom bolo, že po niekoľkých rokoch predaj alkoholu prekročil úroveň pred zákazom. Za skutočných zakladateľov a priekopníkov multilevel marketingu sú považovaní Jay Van Andel a Rich De Vos, ktorí sa v roku 1949 stali nezávislými distribútormi pre spoločnosť Nutrilite. Práve tu začali pracovať s princípom pákového efektu na znásobenie ich úsilia. V roku 1959 sa oddelili od spoločnosti a založili vlastnú spoločnosť Ja-Ri Corporation, čo bol vlastne vznik Amway. Postupne vznikali ďalšie a ďalšie spoločnosti. Tak ako sme si povedali už v úvode, všetko sa dá využiť, ale aj zneužiť. Vznikli rôzne pyramídové schémy, ktoré pod pláštikom marketingu oberali ľudí o peniaze.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výsledkom toho bola v roku 1975 žaloba FTC (Federal Trade Commision) proti Amway a ďalším tridsiatim firmám za nelegálne podnikanie. Po viac ako štyri roky trvajúcom súdnom spore, súd uznal multilevel marketing za riadny a legálny spôsob distribúcie a predaja výrobkov. V osemdesiatych rokoch minulého storočia s nástupom osobných počítačov prišiel aj veľkých rozmach odvetvia network marketingu. Skutočný prelom nastal s nástupom internetu. Internet, ktorý vlastne vznikal v podmienkach sveta deliaceho sa na dva tábory počas studenej vojny sa stal fenoménom. Umožnil rozmach a budovanie biznisu v globálnom
celosvetovom rozmere.

Štefan Lieskovský

Štefan Lieskovský

Bloger 
  • Počet článkov:  61
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Súkromný podnikateľ venujem sa oblasti marketingu a rozvoja osobnosti. Osobny web: www.steveliesky.com/sk/Facebookhttp://www.facebook.com/slieskovsky Zoznam autorových rubrík:  Šport a zdravieObchodnéO mne

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,091 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

325 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu