Marketing je práca s trhom. Jeho základným cieľom je uskutočniť výmenu. Ide tu vlastne o uspokojovanie potrieb resp. želania zákazníka pričom zákazníkove želanie je potreba podmienená kúpnou silou zákazníka.
Hoci mnoho spoločností sa pokúšalo vybudovať MLM na jednorázovom predaji výrobkov a neustálej registrácii nových členov nefunguje to, ak nie zabezpečená pravidelná a opakujúca sa spotreba produktov každým členom nie je možné vytvoriť skutočný reziduálny príjem.
Ak používanie vášho produktu alebo služby nerieši nejaký problém alebo potrebu ľudí, (napríklad zdravotné problémy, chudnutie, alebo úspora peňazí za tovary a služby) nezostanú pripojení, nebudú každý mesiac pravidelne a opakovane váš produkt odoberať. Obzvlášť to platí ak pár mesiacov nezarobili tie sľúbené „veľké peniaze“. Jednoducho automatické zasielanie zrušia a skončia s podnikaním.
Aby vám MLM mohol vytvárať skutočný dlhodobý reziduálny príjem musí spoločnosť poskytovať výrobky alebo služby, ktoré sú spotrebného charakteru. Teda niečo čo sa ľudia potrebujú pravidelne každý rok, mesiac či deň. Ak je produkt užívaný denne ba dokonca niekoľko krát, tak ste skutočne vyhrali. Najvhodnejšie pre MLM sú výrobky , ktoré patria do jednej z troch nasledujúcich kategórií: Výrobok alebo služba je niečo :
a) čo sa vám páči alebo potrebujete
b) čo vám ušetrí peniaze na mesačnej báze
c) čo vám pomôže vyriešiť osobné problémy
Tu robia ľudia jednu základnú chybu. Nie je možné dosiahnuť úspech ak produkt sami nepoužívate, nedôverujete mu a chceli by ste ľudí získať na víziu ľahkého a veľkého zárobku.
Takže ak naozaj chcete v sieťovom marketingu zarábať veľké peniaze, nájdite produkt, ktorý budete mať radi, pomohol vám vyriešiť váš problém a vy sami môžete podať najlepšie svedectvo a dôvod prečo produkt užívať pravidelne.