Keďže je Bratislava veľká a ja nemám auto, okrem toho mám dve malé deti, na postup pri nakupovaní drahších či dlhodobejšie využívaných vecí mám svoj systém - čo sa dá, si zistím na internete, potom telefonickyoverím a potom idem nakúpiť. Idem viac-menej na isto a už s konkrétnoupredstavou, čo podstatne urýchli komunikáciu v predajni i čas nákupu.
Príklad prvý - T-mobile
Tento týždeň som sa rozhodla kúpiť si k môjmu rýchlemu internetu externú anténu. Je to doplnkový tovar, na nákup ktorého môžem použiť aj body nazbierané cez T-mobile klub. Ale len v priamych predajniach Eurotelu. Inakšie by som musela hradiť plnú sumu. Na internete som zistila, čo potrebujem, potom som šla telefonicky overiť. A keďže som dostala prekvapivú odpoveď, volala som aj druhý raz. Telefonicky (dokonca na bezplatnej linke 12345) som si overila možnosť kúpy antény, možnosti financovania z klubových bodov, dokonca aj konkrétne sumy. Keďže som mala informáciu, že nie všade antény majú, moja požiadavka bola - chcem vedieť, do ktorej predajne mám ísť, aby som sa netúlala po celom meste a možno zbytočne.
Problém:
1. pani, s ktorou som telefonovala, nemôže prepájať do jednotlivých predajní (nemôžem si stav overiť sama)
2. rovnako ona nemá možnosť moju požiadavku na tovar v ktorejkoľvek z nich overiť
3. čísla na jednotlivé predajne nie sú verejne k dispozícií (opäť - nemôžem si stav overiť sama)
4. rovnako nie je dostupná ani centrálna informácia o stave zásob.
Takže "prechádzke mestom" a dúfaniu v náhodu, že budem mať šťastie (v Poluse a ani v Auparku (čo dokonca ani podniková predajňa nie je) v danom čase nemali) sa nevyhnem...
Príklad druhý - Baťa
Mnohé mamičky mi dajú za pravdu, že nákup detských topánok býva častokrát hrôzostrašný, najmä s malými deťmi. Pre mňa už nie. Postupujem tak, že sa nalogujem na www.bata.sk a tam si pozerám, čo potrebujem, vložím do súboru tipov (aby som mala všetko, čo ma zaujíma, pokope), rozhodujem sa. Keďže nie som fandom internetovských nákupov a hlavne v prípade nákupu detských topánok, odpíšem číslo vzoru, priamo na stránke konkrétnej ponuky si overím, či ho v danej predajni majú a idem.
Je to asi len mesiac dozadu, čo som si takto vytipovala detské čižmičky. Keďže som ostatné nestihla, improvizovala som - zastavili sme sa v petržalskej predajni Baťa Outlet v Danubii. Mali ich, ale menšie číslo. Bola nedeľa a vedela som, že cez týždeň sa k nakupovaniu dostaneme ťažšie.
Pani, čo nás obsluhovala, šla dozadu a vrátila sa s informáciou, že v Auparku by mohli mať. Pridala upozornenie, že mi poskytuje informáciu z piatka, pretože systém sa cez víkend neaktualizuje, ale vtedy tam boli z nami požadovaného čísla ešte dva páry. Šli sme tam - a čižmičky kúpili.
Záver:
Dnes už výhradne listujem stránkami tohto predajcu a som spokojná. Odvtedy sme nakúpili, čo sme chceli. Naviac, systém ponúka oveľa viac výhod... (napr. objednanie internetom, presun tovaru...).
Podobne si vyberám tovar v Nay "na úkor" Datartu... a vyslovene nerada navštevujem www stránky tých predajcov, ktorí ma "potešia" skenovanými reklamnými letákmi... Teším sa, že mám "svoje" obchody, ktoré môžu byť inšpiráciou ďalším, ktorým ide o zákazníka a robia ma náročnejšou v tom, čo chcem. :-)