Trocha neochoty, prosím

Som zákazník, na ktorého neplatia obchodnícke poučky. Nemám rád, keď ma oslovujú predavačky a pýtajú sa, či mi môžu pomôcť. Najradšej by som ich v takej chvíli pekne zostra niekam poslal. Prečo ma nenechajú v pokoji sa porozhliadnuť po predajni?  Alebo keď o niečo prejavím záujem, hneď sa idú potrhať. Až mi je to trápne aj za nich, takto sa ponižovať pre pár chechtákov. Vráťte mi, prosím vás, naspäť tie kyslé ksichty z čias socialistických samoobslúh. Je mi za nimi ľúto.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (30)
Obrázok blogu
(zdroj: www.photocase.com)

Viem veľmi dobre, že práca v obchode po čase človeka poznačí a začne byť zo zákazníkov nervózny. To je prirodzený dôsledok denného kontaktu s množstvom ľudí. Lenže dnes už predavačky nervózne byť nesmú. Strúhajú na zákazníkov neprirodzené úsmevy, lebo im to nahučali na školení. Doparoma, keď je niekto nervózny, nech sa len pokojne prejaví. Potom ho aj ja s kľudným svedomím pošlem do kelu. Obaja si uľavíme, dobre nám to padne. Lenže takto - takto sa musím tiež usmievať, hrať tú hru s nimi. Hlúpe na týchto úsmevoch je, že väčšinou skončia skôr, než mala byť ich správna doba trvania a ja ešte periférnym pohľadom zachytím, ako sa z milého úsmevu stáva úškľabok. Hneď mi je jasné, že mám do činenia so strojčekom na usmievanie, nie s autentickým človekom a mám chuť poslať ten strojček k mechanikovi, nech mu doladí zotrvačník.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Alebo tie otravné typy, čo sa na vás nalepia ako cudzopasníci. Pozerám si topky u Baťu a predavačka hneď ku mne a či mi môže pomôcť. „Nie, ďakujem," poviem slušne, ale ona neplánuje odísť a pozerá na mňa z diaľky jedného metra. Tak sa na ňu škaredo pozriem, že radšej hneď odpráši na ženské oddelenie. Do kelu, veď kupovanie topánok je intímna záležitosť, ako si len dovoľuje ma pri tom vyrušovať? A čo som ja sprostý, že si neviem nájsť škatuľu od vystaveného modelu, veď každá je označená kódom artiklu. A najlepšie sú také, čo prídu po tom, ako ste už sami prišli na to, že dané číslo nemajú a aj im to poviete, ale ony poprezerajú všetky škatule, ktoré ste si už sami pozreli a potom dôležito zahlásia: „Štyridsaťštvorku z tohto nemáme". - „No veď som vám to vravel, že to nemáte." Ako na psychine.

SkryťVypnúť reklamu

Alebo si skúšam džínsy, teda tie nohavice, ktorým všetci podľa jednej značky ktovieprečo hovoria rifle, som v kabínke a predavačka, že: „No poďte sa ukázať!" Má dosť, tá ženská, fakt, že hej. Neochotne vyleziem spoza závesu a ona: „Nóóó, vybóórne vám sedia," a ja pritom veľmi dobre viem, že sa v nich necítim dobre, čo jej aj poviem, ale ona mi ešte ďaľších desať minút hudie, že mi naozaj sedia, a po márnom úsilí sa začne tváriť povýšenecky, akože som asi vadný, keď nechcem „rifle", čo mi tak fasácky sedia. Keď odchádzam z obchodu, je mi jasné, že ma tu už nikdy neuvidia.

Ale to je všetko ten hlúpy prozákaznícky prístup, čo vtĺkajú manažéri predavačom do hlavy. To neprirodzené správanie, ktoré sem importovali globálne firmy. Najhoršie sú na tom obchody, kde sú predavači zainteresovaní na obrate a majú províziu z každého predaného tovaru. Tí na vás dobreže neskočia, len čo vkročíte do predajne. Ďakujem, obslúžim sa sám. Tú províziu dajte mne.

SkryťVypnúť reklamu

Celý zástupy bielych golierov študovali správanie zákazníkov a vymýšľali rôzne poučky, ako sa im dostať do vrecka. Ak môžem, pridám jednu: trocha neochoty niekedy veci iba pomôže.

Števo Šanta

Števo Šanta

Bloger 
  • Počet článkov:  243
  •  | 
  • Páči sa:  2x

https://www.youtube.com/watch?v=5F1mDITTv1k Zoznam autorových rubrík:  ahahorecenziaglosaneobeatsongyfilozofia z práčovnekomentárNezaradenévideo killed the radio starrozprávka

Prémioví blogeri

Pavel Macko

Pavel Macko

188 článkov
Radko Mačuha

Radko Mačuha

223 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Marcel Rebro

Marcel Rebro

141 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu