Tak sa stalo, že som si 15. apríla objednala sveter a dáždnik. Prišiel mi e-mail, ktorý potvrdzoval moju objednávku a ja som sa tešila, že počas chladných jarných dní budem mať pekný nový svetrík, ktorý zahreje a navyše aj parádny dáždnik, ak by náhodou pršalo.
Keď po týždni v schránke stále nebol papierik z pošty, rozhodla som sa prelúskať dodacie podmienky Halens. Priznávam sa, bola to moja chyba, že som si vopred nepozrela dodací termín, ktorý na svojej stránke uvádzajú ako 2 - 3 týždne. Tak som sa vyzbrojila trpezlivosťou, že teda počkám.
13. mája mi prišiel nový e-mail. Tešila som sa iba do chvíle, kým som ho nezačala čítať. Písali mi, že ma ubezpečujú o tom, že vyvinuli maximálne úsilie na vybavenie mojej objednávky, ale sveter je pre veľký záujem vypredaný. O dáždniku ani slovo. Priznám sa, že som vôbec nepochopila zmysel tohto e-mailu. Naivne som si myslela, že sveter je teda vypredaný, tak bude asi neskôr. A keď dáždnik nespomínajú, tak pošlú aspoň ten. Povedala som si, že budem ešte trpezlivá a počkám.
V pracovnom vytržení som celkom zabudla na svoju objednávku. Až 14. júna som videla reklamu na Halens výpredaj. Vošla do mňa zlosť. Napísala som teda na ich servis e-mail, čo je s mojou objednávkou. Odpísali mi, že sveter je vypredaný. Aká novinka! Ale povedala som si, že chcem vedieť viac. Upresnili, že sveter je "nedodateľný" a objednávka na dážnik je stále aktívna. Priznávam sa, tu som rezignovala a už som nemala viac síl zisťovať, keby ho asi tak môžem čakať. Možno v októbri, keď nastúpia jesenné dažde. A možno ani potom nepríde..
Dnes mi prišiel nový e-mail, výpredaj, plavky. Asi ak by som si chcela objednať na budúce leto...
Myslím si, že dva mesiace je dosť dlhá doba na to, aby v Číne/Indonézii stihli upliesť nové svetre. Aj ich poslať na Slovensko. Alebo rovno zákazníkom. Dva mesiace je dosť dlhá doba aj na to, aby si zákazník utvoril obraz o firme, u ktorej si objednal tovar. Aby sa poučil a už nikdy viac u nich nič nekúpil. A aby sa so svojimi skúsenosťami podelil aj s ostatnými.
Našťastie, nie všetci sú podobne neschopní. Chcela som dve tričká z e-shopu Bess.sk. Trochu iné ako sú štandardne v ponuke. Navyše som ich potrebovala skôr, ako majú štandardný dodací termín (do 10 dní). Vysvetlila som im svoju situáciu, v pondelok neskoro večer poslala objednávku, v piatok bol už u mňa kuriér. Tričká presne také, ako som chcela. Dodané na adresu, akú som chcela (iné mesto, ako moje bydlisko), dokonca v deň, ktorý som chcela.
Takže, dá sa to. Ale socialisti z Halens to zrejme nechápu. Alebo len nevedia vystúpiť z vychodených koľají parádneho (parádne skrachovaného) Quelle...