
Dievčatá si postup vybojovali na turnaji v Poľsku. Súperkami im boli okrem domácich aj reprezentácia Estónska. Súbežne sa hral aj druhý kvalifikačný turnaj v Rakúsku, kde o postup s domácimi hráčkami bojovali Slovinky a Talianky. Postup mal okrem víťazov skupín istý aj tím na druhom mieste s lepším bodovým ziskom.
Slovensko – Poľsko 4-7 (1-1,3-3,3-0) V prvom zápase sa naše dievčatá postavili proti domácim Poľkám a prvé dve tretiny im boli viac ako vyrovnaným súperom. Bohužiaľ súper zvládol záver zápasu lepšie a tromi gólmi v poslednej tretine upravil na konečných 7-4. Hlavne posledný gól 2 sekundy pred koncom mohol dievčatá mrzieť, lebo rozhodnúť o treťom postupujúcom mohla aj práve takáto maličkosť.
Slovensko – Estónsko 8-4 (2-2,4-2,2-0) Pred zápasom bola naša situácia jasná, ak chceme postúpiť musíme bezpodmienečne vyhrať. A podľa možností čo najvyšším gólovým rozdielom. Cieľ začali dievčatá napĺňať až keď prehrávali 0-2, do konca tretiny sa im však podarilo vyrovnať, čo bolo pre priebeh zápasu kľúčové. Zostávajúce dve tretiny zvládli Slovenky výborne, postupne zvyšovali svoj náskok, ktorý symbolicky zavŕšila gólom do prázdnej brány kapitánka Strešková. Slovenky tak skončili turnaj s pozitívny skóre a keďže aj prvé dva zápasy v druhej skupine im zahrali do kariet, mali veľmi reálnu šancu na postup. Tá sa premenila na istotu po víťazstve Talianok nad Rakúšankami 3-2. Postup im zaručuje miestenku na Majstrovstvách sveta skupiny B v Dánsku, kde sa v skupine C postupne stretnú s Holandsko, Talianskom, Maďarskom a horším zo súboja Japonsko – Singapúr. Dúfam že tento nesporný úspech nezostane bez odozvy u kompetentných a nájdu sa prostriedky na dôstojnú reprezentáciu Slovenska na tomto podujatí.
Ostatné výsledky:
Poľsko – Estónsko 8-3
Rakúsko – Slovinsko 3-3
Taliansko – Slovinsko 3-1
Taliansko – Rakúsko 3-2
| +/- | P |
1. Poľsko | 15-7 | 4 |
2. Taliansko | 6-3 | 4 |
3. Slovensko | 12-11 | 2 |
4. Rakúsko | 5-6 | 1 |
5. Slovinska | 4-6 | 1 |
6. Estónsko | 7-16 |
Slovenky v číslach
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||