Google sa rozhodol vyskúšať iný model poskytovania služby a namiesto spoplatnenia samotného obsahu užívateľmi poskytuje obsah v spolupráci s inzeretmi za cenu zobrazovania reklamy. Zobrazovanie reklamy našťastie nie je zatiaľ poňaté veľmi agresívne. Zobrazuje sa len malý pásik s textovou reklamou a až po skončení prehrávania samotného videa sa zobrazí krátka reklama vo forme videa.
„V súčasnosti prebieha testovanie len v obmedzenom rozsahu s malý počtom inzerentov a poskytovateľov obsahu. Videá vytvárané bežnými užívateľmi však ostanú stále bezplatné a taktiež bez reklamy,“ poznamenala spoločnosť Google pre server Cnet.com. Podľa niektorých špekulácií môže stáť za bezplatným poskytovaním prémiového obsahu nespokojnosť spoločnosti Google s výsledkami pradaja spoplatnených videí.
Služba Google Video si získala za svoju relatívne krátku existenciu pomerne veľkú popularitu medzi užívateľmi. Za veľkou obľúbenosťou medzi užívateľmi stoja najmä bezplatne dostupné videá tvorené amatérmi.