Je pomerne bežné sťažovať si na nekompetentnosť, drzosť či pomalosť pokladníkov v hypermarketoch.
Mala som tú česť v svojom živote kasírovať, dokladať tovar i obsluhovať a viem sa povzniesť na to, že pokladník si nepamätá kódy, nie je ochotný zisťovať kód z otrhnutej visačky, či zavie pokladňu tesne predomnou - nikto nie je robot a aj vycikať sa treba ísť, povznesiem sa bez problemov ponad fakt, že pultár nerozozná tri druhy šunky od seba a čašník nevie nájsť červený tramín vedľa frankovky. Pri predstave, že som to mohla byť ja sa uspokojím s "prepáčte"či írečitým bratislavským "soooory"...
Práve v hypermarketoch však existujú mladé pekné často blondíny v pekných modrých kostýmčekoch, s ktorými sa človek stretne pri "službe zákazníkom" či pri supervizingu pokladní. Ich plat i postavenie je v miestnej hierarchii dosť nad pokladníkom. Nuž posúďte sami.
Situácia prvá: Šunka spadnutá na zem.
Po doblokovaní šunky sa sáčok zachytil o pás, roztrhol sa a šunka spadla na zem. Zaplatená. Aou. Pokladníčka sa div na kolenách neospravedlňuje, volá supervízorku. Slečna supervízorka po značnej dobe dokráča. "Táák to stoornujteee" "Ale ja nechcem storno, ja bysom chcela šunku, zo storna sa nenajem, nemohli by ste počkať, pôjdem si zobrať druhú, "snažím sa zachrániť si desiatu. "Too ma neeeezaujima, " vysoko slušne a empaticky hovorí supervízia, "chooodte si kam chcete, ale nezdržujte tu.!" Ou.
Situácia druhá: Akcia 2+1.
Po nablokovaní troch Arielov slušne upozorňujem pokladníčku, že mi mala vrámci akcie nablokovať len dva. Pokladníčka ma informuje, že mi rozdiel vyplatia v "službe zákazníkom". Nepraktické ale čo už. "Prepáčte, ja to nemám v systéme, nenahodili to, mrzí ma...." ospravedlňuje sa. V "službe zákazníkom" sa dve pekné uniformované slečny bavia o nákupoch. Chvíľu čakám, ale potom sa ozývm: "Prosím vás, vyrovnajte mi rozdiel v cene - akcia 2+1, pokladníčka mi nablokovala 3 Ariely. "Nooo, doobreee......ale ked maaaate na to, aby ste si kupovali Arieel, tak vám neeeetreba aaaakciu!" Uff.
Situácia tretia: Padol bankový server.
Snažím sa zaplatiť 8000Sk nákup kartou. Terminál vyhadzuje error. Pokladníčka sa ospravedlňuje, nahadzuje sumu znovu. V tej chvíli sa z ampliónov ozýva: "Upozňujeme zákazníkov, že z technických príčin nie je možné platiť kartami príslušej banky." Ani pardon, ani ľutujeme.......ale čo s mojím nákupom? Týždenný pre celú rodinu, k tomu zúrivé dieťa......aj kameň by sa pohol, nie to pokladníčka. Volá supervising. Slečna sa tvári ako keby sme ju osobne urazili. "Jaa s tyym nič neeeemam, to je chyyyba baaanky. " "Nemôžte mi nejak pomôcť?" "Nemôžte jej voľako pomôcť??" ozývame sa s pokladníčkou unisono. " To nneeeeeni moja veeec......." reaguje pekná slečna...." Tak jo.
Uznávam, slečny supervízorky, že "sme tu pre vás" je planý kec a že "neeeeni vaaaaša veeec" niekomu v niečom neštandardnom pomôcť. Ale týmto vyzývam všetkých zákazníkov Tesca, majte trpezlivosť s pokladníkmi, keď im nadriadené je niečo takéhoto a pozývam všetkých milovníkov domín, príďte si užiť do Tesca ------- to je jedno ktorého - skúsenosti sú z troch rôznych. Veď náš zákazník, náš pán a sú tu pre vás. Pre mňa veru nie.
P.S. Pri takýchto zážikoch ma vždy napadá Migros v Minusiu, čo je diera nad diery, kde keď bolo veľa zákazníkov, pokladníčka zakričala "Giovanii" alebo "María" a z kancelárie sa vyvliekol "capo di team", sadol do druhej pokladne a v prípade náznaku problémov rozdával dospelým úsmevy a deťom lízatká........ahááá, to bude tým, že nebývam v žiadnej diere, čo.... No leda tak.