Komu slúžia služby.

Alebo ako služby nasierajú nás, zákazníkov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Poznáte to, zavoláte na informačnú linku nejakej firmy a namiesto milého hlasu spojovateľky, ktorá sa vás opýta, " Ako vám môžeme pomôc ? ", sa ozve mašina :

"Vítame vás na informačnej linke našej spoločnosti. Pre zlepšenie našich služieb sú všetky hovory na tejto linke nahrávané. Pre informácie o počasí, stlačte 1, pre informácie o postupe pri asfaltovaní stlačte 2." pre informácie o programe kín, stlačte 3, pre informácie o stave hladiny Dunaja, stlačte 4, pre informácie o recepte na halušky, stlačte 5.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pokiaľ sa okrem množstva pre vás v tej chvíli nezmyselných informácií, dočkáte aj informácie o tom, čo máte stlačiť, aby ste sa dozvedeli to, čo skutočne potrebujte, trvá dlho. V prípade, že sa dočkáte a stlačíte požadované číslo, ešte ste nevyhrali.

V prípade, že ste chceli napríklad ten recept na halušky a stlačili ste 5, tak si môžete vypočuť : "Pre recept na maslové halušky stlačte 1, pre recept na halušky s vajcom, stlačte 2, pre recept na halušky s kyslou kapustou, stlačte 3, pre recept na bryndzové halušky stlačte 4 " Hurááá. Konečne sa dozviem, ako si mám uvariť moje obľúbené bryndzové halušky.

SkryťVypnúť reklamu

Chyba lávky. Ozve sa vám niečo oveľa menej obľúbené ako halušky : " Všetci operátori na tejto linke sú momentálne zaneprázdnení. Môžete počkať na linke, alebo zavolajte znova ".

Keď sa rozhodnete čakať, tak si môžete vypočuť nejakú hudbu, niekedy aj celú operu, aby sa na koniec spojenie prerušilo. Pokiaľ ste ešte neutrpeli infarkt, alebo inú ujmu na zdraví, môžet znova zavolať na informačnú linku dotyčnej firmy.

V honbe za efektivitou a vyšším ziskom sa dnes z komunikácie stráca človečina. Pretože ľudia sú drahí. Treba šetriť. Nevadí, že zákazník stratí čas, často aj nervy ( v mojom prípade občas aj príčetnosť ), hlavne že firma ušetrila ďalší plat.

SkryťVypnúť reklamu

Na rôznych školách sa žiaci učia rôzne poučky, ale očividne im nikto nepovie to staré dobré :

Náš zákazník, náš pán.

Služba by mala naplňať potreby ľudí, zákazníkov. Čoraz častejšie sa však stretávame s tým, že pre firmy nie je prioritou plnenie potrieb nás, zákazníkov, ale dosahovanie zisku. Aj na úkor kvality poskytovaných služieb. Politika je tiež služba občanom a politické strany by sa mali snažiť plniť potreby ľudí, voličov. Realita je už ale roky iná. Politické strany sa akože zaujímajú o potreby voličov len pred voľbami. Po získaní dôvery voličov, ich už potreby ľudí nezaujímajú a svoje postavenie využívajú predovšetkým na plnenie vlastných potrieb a potrieb vybraných ľudí.

SkryťVypnúť reklamu

Pokiaľ ste sa chceli skutočne dozvedieť komu slúžia služby, mali ste stlačiť 2.

Rado Surovka

Rado Surovka

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  135
  •  | 
  • Páči sa:  10 433x

Dôchodca, ktorý zažil aj to, čo mnohí súčastníci nezažili. Človek, ktorý uznáva hodnoty, ktoré sa dnes už veľmi nenosia. Človek, ktorému nie je jedno v akom štáte žije a ktorý chce, aby sa naši potomkovia mali lepšie. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradená

Prémioví blogeri

Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karol Galek

Karol Galek

115 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
INEKO

INEKO

117 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu