A potom sa nákupné centrum otvorilo v prvú nedeľu. Obchody zívali prázdnotou. Predavačky stáli a dívali sa na iné predavačky. Okolo 10:00 sa objavila rodinka s dvomi deťmi, asi išli z kostola. Celé centrum Nitry ,,zívalo" prázdnotou. A tak prešla prvá nedeľa. Podobná bola aj druhá, ale ľudia postupne začali objavovať nový fenomén - trávenie voľného času v nákupnom centre.
Odvtedy sa veľa zmenilo. Nákupné centrá sa preorientovávali a nové sa už stavali ako centrá voľného času. Prvé také otvorili koncom deväťdesiatych rokov - Polus - a potom sa s nimi roztrhlo vrece.
Keď otvorili v Bratislave Aupark, primátor, či starosta Sniny, údajne pri jeho návšteve povedal:,,To take vi sebe tu stavace? U nas na Vychodze nemame co do huby, a vi tu take sebe stavace?"
Dnes je trávenie voľného času v nákupných centrách asi ,,drogou" č. 1, medzi obyvateľmi veľkých miest.
Pred tým, ako otvorili Polus, bolo v Bratislave prakticky iba Tesco (Prior, K-Mart), na Kamennom námestí. Zaujímavé je, že sme sa do neho všetci zmestili, dokonca aj v časoch vianočných nákupov.
Odvtedy v Bratislave pribudlo minimálne 10 veľkých centier a bezpočet hyper a supermarketov a ja mám pocit, že všetky sú preplnené. Nový fenomén - trávenie voľného času v nákupných centrách sa teda s úspechom ujal a geneticky sa vpísal do našej DNA. Geniálny marketingový nápad - v centre sa pracuje, parkuje, nakupuje, je, biznisuje, bankuje, chodí do kina, relaxuje, pije, číta, hrá, podniká, mítinguje, atď. Nie všetci majú peniaze a nie všetci sú tam vo voľnom čase, nie všetci prosperujú, ale samotné centrá evidentne prosperujú, pretože už sú asi všade, hádam okrem tej Sniny(ale netrvám na tom).
Neviem, či je týmto stavom nadšený personál, predavačky a ďalší, ktorí nevedia, ,,kedy je sviatok a kedy piatok", ale dnes, keď sa také centrum na jeden deň zavrie, obyvateľstvo je z toho ihneď zmätené a nevie, čo s voľným časom.
Všetci už potrebujú svoju drogu.
With respect
domino svetík