
Oproti minulej sezóne prešla veľkými zmenami , ale otázkou ostáva čí to bolo dobré rozhodnutie.
Zmenil sa nielen vzhľad monopostov, ale aj typ a hlavne zvuk motorov.
Na tuto tému sa však vedú dlhé diskusie,ja by som však chcel poukázať na iné fakty týkajúcich sa zmien.
Poniektorí z fanúšikov F1 si ešte možno pamätajú časi keď bolo dovolené pocas pretekov dopĺňať aj palivo pri zastávkach v boxoch. Dnes sme sa dostali do takej fázy šetrenia,že je obmedzená spotreba a aj prietok paliva. V praxi to znamená to, že aj keď majú nové pohonné jednotky výkon približne 750 koní, piloti nemôžu reálne jazdit na plný výkon počas celých pretekov lebo im to nedovolí obmedzenie spotreby. Pýtam sa preto : Je to ešte vôbec pretekanie? Predstavme si , že jazdíme dostihy. Kôň má štyri nohy,ako všetci vieme. Ale v pravidlách by bolo zakotvené, že na jednej nohe musí mať pripravenú oceľovú guľu. Je to v poriadku?
Vráťme sa k úspore nákladov v F1. Je na zamyslenie ako sa šetrí v tomto športe. Na jednej strane je šetrenie paliva počas pretekov a na tej druhej sú obrovské sumy použité na vývoj nových motorov a iných technických vychytávok. Vývoj nových pohonných jednotiek a hybridných technológií je finančne určite náročnejšie, ako nákup paliva na preteky.
Tieto zmeny a aj všetky tie ostatné , maju za následok okrem zmeny vzhľadu a zvuku týchto pretekárskych skvostov, aj jednu dôležitú vec. Auta sú každým rokom pomalšie a oproti ére 1000 koňových monopostov výrazne zaostávajú.
Takže ako je to s tou kráľovnou motorsportu? Je to ešte pravda? Akú budúcnosť má tento celosvetovo sledovaný fenomén zvaný Formula 1?
P.S. Schumi vstávaj!!!!