Po stránke rozmerou sa pritom novinka vôbec nezmenila. Dĺžka tak naďalej činí 5,14 metra, šírka 1.95 metra, výška 1,46 metra a rozvor 2,99 metru. Iná neni ani predĺžená verzia, ktorá voči štandardu ponúka extra 13 cm v rámci rozvoru a celkovéj dĺžky, Zmeniť sa, ale malo veko zavazadlového priestoru, ktoré umožňuje ľahšie nakladanie kufru, modernizácii potom Audi previedlo u odhlučení. K tomu sa ešte dostaneme v súvislosti s predstavením jednotlivých pohonných jednotiek.
Ešte pred motorami samozrejme musím predstaviť nové svetlomety, ktoré Audi propaguje prakticky už od januára. Štandardom sa pritom (ale aspoň pre nemecký trh) stávajú čelnými diódami, ktoré za príplatok môže nahradiť nová techológia Matrix LED. Tá v každom svetlomete zamestnáva 25 diód, ktoré môžu byť nezávislé na tých ostatných aktivovaný alebo alebo ľahšie zatemnený. A8 tak dokáže reagovať na protiidúce vozidlá, na základe dať z navigačného systému potom voz osvetliť zákruty ešte skorej, než do nej vojde.
Teraz môžem prejsť v ponuke motorov, ktorá v základnom prevedení počíta s dvoma benzínovými a dvoma dieselovými agregátmi. Prvým je 6-valec 3,0 TDI naladený na 258 koní (nárasť o 8 koní), s ním nové Audi A8 jazdí 5,9 l/100 km, druhým je 8-valec 4,2 TDI disponuje výkonom 385 koní (+35 koní) a točívým momentom 850 Nm. Pre neho, ale bohužiaľ značka spotreby ani jazdnú dynamiku neudáva, čo platí aj o benzínovom 6-valci 3.0 TFSI produkujúcim 310 koní (+20 koní).
O trochu viac viem o vrcholnom 8-valci 4,0 TFSI, ktorý ponúka 435 koní (+15 koní). V kombinácii s pohonom všetkých kolies zvláda pokoriť stovku za 4,5 sekundy, tak že o desatinu rýchlejší než teraz. Pokiaľ sa samozrejme rozhodnete tento potenciál nevyužiť, dokáže voz polovicu valcu deaktivovať a tým znížiť spotrebu. A to približne o nejakých 10%. Okrem toho potom tak isto ako všetky ostatné pohonné jednotky plní emisnú normu Euro 6.
4-litrový 8.valec samozrejme existuje ešte v jednom prevedení, a to pod kaputou modelu S8. Kde ponúka 520 koní, ktoré modelu umožňujú zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy, zatiaľ čo priemerná papierová spotreba je len 10,1 l/100 km. Aj v tomto prípade nechýba deaktivácia polovici valcov, novinkou je, ale aktívna protihluchová bariéra ANC (Active Noise Cancellation), ktorá používa úplne opačnú frekvenciu k potlačeniu vibrácií, lebo inak by do kabíny prenikali pri 4-valcovom behu.
Rovnaký systém dostalo aj Audi A8 L W12 quattro, ktoré je vrcholným prevedením, a skorej jeho 6,3 litrový 12-valec sľubuje rovnakú silu (520 koní) než model S8. Jazdnú dynamiku bohužiaľ k dispozícií nemá, po stránke spotreby má, ale limuzína jazdiť 11,7 l/100 km. Je tak na opačnom konci ponuky než A8 hybrid, jeho preplnený 4-valec 2,0 TFSI v kombinácií s elektromotorom sľubuje priemer 6,3 l/100 km a možnosť 3-kilometrovej jazdy čisto na elektrinu pri maximálnom tempe 100 km/h, Pripomenuť musím, že celkový výkon sústavy 245 koní mieri v tomto prípade iba na predné kolesá.
Pre všetky modely je štandardom 8.stupňová automatická prevodovka, ktorou je možne doplniť príplatkom (pre modely S8 a A8 4,2 TDI štandarným) športovným diferenciálom zadnej nápravy. Na prianie je môžné potom siahnuť aj po dynamickom posilňovači riadenia, ktorý v závislosti na rýchlosti mení účinok, alebo po karbon-keramických brzdách. V rámci liatých kolies potom ponúka vrcholí 21 palcovým prevedení.