10 postrehov, ktoré vám pomôžu mať úspešný marketing

Marketing znamená dostať to, čo máte, k ľuďom, ktorí to potrebujú. Robiť ho správe znamená otvárať peňaženku zákazníka.

10 postrehov, ktoré vám pomôžu mať úspešný marketing
Marketingová stratégia
Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

1.Poznajte svoju biznis ambíciu

Marketing musí vedieť, čo je ambíciou a kam treba podnikanie dotiahnuť. Nájdite svoje biznisové PREČO a jasne si stanovte, kde chcete mať firmu na konci roka, ale aj o tri, päť, desať rokov. Buďte SMART a definujte špecifické, merateľné, dosiahnuteľné, relevantné a časovo ohraničené ciele

2.Poznajte veľkosť trhu 

Vedieť na akom veľkom ihrisku hráte je kľúčové pre plánovanie a dosahovanie úspechov. Je váš trh dostatočne veľký, aby ste mohol dosiahnuť vaše ciele? Dôkladná analýza veľkosti trhu vám poskytne informácie o potenciálnej zákazníckej základni a konkurencii. To následne umožní prispôsobiť stratégiu a nájsť nové príležitosti pre rast.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

3.Zmerajte silu konkurencie 

Konkurencia určuje do akej miery musíte v marketingových aktivitách zamakať. Čím viac silných hráčov sa na trhu bije o zákazníka, tým intenzívnejšie musí každý z nich dať o sebe vedieť. Poznajte, kto s vami súťaží o peňaženku klienta, prispôsobte tomu stratégiu a identifikujte nové príležitosti pre rast.

4.Nepodceňte nepriamych konkurentov

Mohlo by sa zdať, že nie sú rizikom, ale často dokážu k sebe odkloniť nejedného zákazníka. Ste napríklad predajca nábytku? Vedeli, že si musíte dať pozor na stolára? Váš zákazník ho s najväčšou pravdepodobnosťou osloví. Nepodceňujte analýzu nepriamej konkurencie a identifikujte faktory, ktoré môžu zvýhodniť práve vašu značku.

SkryťVypnúť reklamu

5.Nájdite zákaznícku hodnotu

Jasne popíšte reálne parametre, ktoré klient ocení a za ktoré je ochotný zaplatiť. Zamyslite sa nad tým, aké hodnoty prinášate vašim zákazníkom a aké ich konkrétne problémy alebo potreby riešite. Aplikovaním hodnotového prístupu dokážete budovať bázu verných spokojných klientov a tvoriť značku, ktorú bude známa ešte dlho po vás. 

6.Definujte svoju unikátnosť

Zabudnite na kreatívu, choďte po podstate, komunikujte tak, aby ste uspokojili zákaznícku potrebu. Ak chcete byť úspešný dlhodobo a mať firmu, ktorá bude zarábať a rásť snažte sa vyťažiť maximum z unikátnosti, ktorú má práve váš produkt alebo služba.

SkryťVypnúť reklamu

7.Nefarbičkujte sa

Nezabite zbytočne veľa času rozhodovaním sa nad tým, či bude logo ultrafialové alebo fialovo-šedé. Dôležitejšie ako farba loga je jeho čitateľnosť, rozoznateľnosť a výslovnosť. Vizualita a komunikácia musia zároveň podporiť jedinečnosť, ktorú máte.

8.Napojte sa na výsledovku 

Merajte reálne náklady na marketing. Dáta z účtovníctva sú odrazovým mostíkom k definovaniu novej rastovej stratégie, ktorá bude naozaj fungovať. Poraďte sa so svojím CFO alebo účtovníkom a dajte cieľom reálne kontúry, zohľadňujúce ekonomiku podniku.

9.Sledujte dáta a pracujte s reálnymi číslami

Pravidelne si vyhodnocujte efektívnosť marketingových aktivít. Každý krok, ktorý urobíte musí vychádzať z reálnej situácie. Neprikrášľujte si dáta, ale pracujte s tým, čo hovoria. Včas zaznamenaná zmena v číslach môže byť momentom na prijatie rozhodnutia, ktoré bude zásadný game changer.

SkryťVypnúť reklamu

10.Nastavte sa na dlhodobý proces zmeny

Od momentu prvých úvah o zmene marketingovej stratégie až po viditeľné výsledky musí prejsť nejaký čas. Častokrát sa prvé výsledky ukážu až po niekoľkých rokoch. Obrňte sa a buďte pripravený na procesné a personálne zmeny. Niekedy sú nevyhnutným krokom, bez ktorého nebude váš biznis ziskovejší.


Tomáš Török

Tomáš Török

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Optimista a neúnavný budovateľ firiem. Tak by som sa asi popísal. Od roku 2004 pomáham svojim, ale aj iným firmám rásť a rozvíjať sa. Najprv pri rozbehu jazykovej školy EMPIRE, ktorú sme založili ešte po vysokej škole. 10 rokov ako jej CEO, pričom sa nám podarilo urobiť z lokálnej firmičky dvoj-miliónovú vzdelávačku. Od roku 2016 som založil konzultačnú spoločnosť BizBuilders, kde aktívne pomáham klientom rásť, rozvíjať sa, zveľaďovať svoj biznis a hľadať "next levels" kam môžu svoje podnikanie posúvať. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáMarketingPodnikanie

Prémioví blogeri

Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Pavel Macko

Pavel Macko

188 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Radko Mačuha

Radko Mačuha

223 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu