Pôsobil presne, ako na televíznej obrazovke. Bol pokojný, pripomenul, že ako jeden z mála politikov nemá so sebou EGO ani ochranku, symbolicky si nesadol a zostal stáť. V blízkosti únikového východu. Radšej. Osadenstvu v publiku naznačil, že pôjde o "kultivované repete", o diskusiu bez urážok. Nadávať si a urážať sa medzi sebou podľa neho môžu len politici. Volič musí zostať netknutý.
Prosto, ako obrázok. Pastva pre oči.
Otázkou je, čo po ňom v kultúrnom dome v Michalovciach zostalo...
Neviem prečo, ale pripomenulo mi to môj nedávny zážitok.
V týchto dňoch si budujem nové miesto a zariaďujem priestory novej vzťahovej poradne. Pri úvahách, ako by mala vyzerať, som sa rozhodla, že ju zariadim štýlovo s jemným nádychom dávnej minulosti a za symbol a dominantu priestoru som si zvolila krásny vyrezávaný paraván. Ten som objednala z internetu, z webovej stránky firmy, ktorá sa prezentuje ako topka. Paraván bol na obrázku naozaj krásny a nemohla som sa dočkať, kedy už príde. Tešila som sa na kus krásneho, voňavého dreva, ktorý svojou majestátnosťou prispeje k dobrej pohode a k príjemnému rozpoloženiu klientov v poradni.
I keď som mala pri objednávaní cez internet trochu obavu (bola to predsa len vyššia finančná čiastka), moje obavy sa čoskoro rozplynuli, lebo paraván, tak ako firma sľubovala, naozaj prišiel.
Už pri rozbaľovaní ma prekvapila dosť hrubá vrstva obalového materiálu, v ktorom bol paraván ukrytý, no povedala som si, že je to pravdepodobne z dôvodu zábezpeky pred poškodením, a to ma upokojilo. A upokojil ma i prvý dojem po odstránení prvej vrstvy obalu, kedy som si mohla overiť, že je to naozaj drevo a farba je tiež podobná tej z obrázku.
A to bol posledný moment môjho nadšenia.
Po odstránení ďalšej vrstvy obalu som zacítila zvláštny zápach, ktorý s vôňou dreva nemal absolútne nič spoločného. Bol to ostrý štipľavý zápach hniloby, plesne, vlhka a stariny. Viem, že mojim pôvodným zámerom bolo síce navodiť klientom pocit "niečoho historického", ale takto to vyzerať určite nemalo.
Po odkrytí všetkých vrstiev obalu som s hrôzou objavila i príčinu smradu: vyrezávaná časť paravánu bola pokrytá hustou vrstvou rôznofarebnej plesne, ktorá v súčinnosti s vlhkým drevom urobila svoje.
Okamžite sme s manželom vyniesli paraván na balkón, no márne. Zápach zostal v byte a v okamihu sa dostal do každého kúska zariadenia i oblečenia. Nedalo sa vyvetrať, nedalo sa to odstrániť žiadnymi vôňami. A keby len to. Smrad sa šíril po balkóne i z balkóna, a to v takej sile, že sme nemohli ani po 3 dňoch otvoriť žiadne okno a zápach prebralo všetko, čo bolo na balkóne, od jabĺk až po manželove bežky.
Paraván som reklamovala a po 4 dňoch si ho firma odviezla.
A pointa?
Paraván bol na obrázku taký pekný, že som sa nevzdala svojho sna a oslovila som tú istú firmu, či by mi neposlali výmenou iný, už nepoškodený. Odpoveď? Poslať iný by mi síce mohli, ale nezaručujú, že to nebude s rovnakým efektom, lebo všetky uskladňujú v rovnakých podmienkach.
A pointa č. 2?
Paraván bol na obrázku taký pekný, že som sa nevzdala svojho sna a oslovila som aj iné firmy, ktoré mali rovnaký paraván v ponuke, s tým, že som im opísala svoje skúsenosti a predchádzajúci zážitok. A ich odpoveď? Paraván by mi síce poslať mohli, ale nezaručujú, že to nebude s rovnakým efektom, lebo tovar berú zo skladu, ktorý vlastní práve firma, ktorej som paraván vrátila.
A pointa č. 3?
Nuž, existujú u nás firmy, ktoré vedia o probléme prehnitosti tovaru a i tak sú schopné a ochotné posielať škodlivé výrobky tam a tým, ktorí si ho na základe obrázku svojho sna za drahé peniaze zvolili.
Pozn. autorky:
... ale fakt neviem, prečo mi práve toto napadlo v súvislosti s Michalovcami.