Aspoň tie nám poskytujú základný prehľad o tom, kto, odkedy, s kým, kde, dokedy a prečo už nie, a aký to má pozitívny dopad na život v našej zemi zasľúbenej.
Väčšinou sú to správy optimistické a pozitívne.
Aspoň o tom vypovedajú tváre šťastne vyzerajúcich členov strán. Tí postupne prichádzajú k rečníckemu pultu, čoraz viac sa usmievajú a plynulou slovenčinou hovoria, čo všetko sa im podarilo, s kým sa už spojili a čo za svinstvá môžeme čakať od strán, ktoré sa s nimi spojiť nechcú. Veľmi dobrým zvykom sú aj pravidelné mediálne aktualizácie členských základní strán. Jednak dávajú národu istotu, že celkový počet politikov sa nejak markantne nemení a jednak prostredníctvom politických pendlerov udržiavajú národ v jemne hravom napätí.
Z tlačoviek sa dozvedáme nielen o politických úspechoch strán, ale z času načas nám dovolia nahliadnuť i do súkromia niektorých členov, čo ich robí v našich očiach ešte viac ľudskejšími.
Tak napríklad predseda Smeru nám v minulých dňoch oznámil, že už tri roky nevlastní telefón, je v štádiu, že si pamätá už len 20 najdôležitejších čísiel a je mu veľmi dobre, čo mu všetci z celého srdca želáme a prajeme hlavne to zdravíčko.
Poslanec Matovič novinárom (a tým aj nám) vysvetlil, že nie je jeho vina, že ho sympatizanti LGBTI na trans pochode opľuli a svoju nevinu dokázal krátkym videom odvážnej redaktorky Vitálošovej, ktorú odvčera považuje za symbol kvalitnej a vyváženej žurnalistiky.
Odvolaný odborník na obranu štátu Krúpa sa svojim konaním priznal, že žiadny štát mu nestojí za to, aby ho prostredníctvom výboru na obranu štátu bránil, keď už nie je predsedom a odkázal, nech si ho už bráni nový predseda.
Veľký úspech zaznamenali i Demokrati. I napriek tomu, že vznikli ešte len pred pár týždňami, ústami svojho predsedu Hegera a jeho skupiny prezentovali, že sa im podarilo zlepšiť slobodu tlače a sľúbili jej ďalšie zlepšovanie. A to i napriek tomu, že im to kazí Fico s Matovičom.
Nuž, tlačovky strán sú pre nás veľkým prínosom.
Aj keď je ich niekedy priveľa a bude ešte horšie.
Preto buďme vďační TA3, ktorá sa snaží a stará o to, aby sme sa z toho nezbláznili.
Ich sled je totiž postupný, nenásilný a televízia ich veľmi citlivo prekladá reklamami o plesniach na nohách, čo dokáže aj toho najdezorientovanejšieho diváka upozorniť na zmenu.
Takže malý predvolebný slogan na záver:
Prehľad medzi stranami - len s plesnivými nechtami...