Magori za volantom

Keď zomrie dieťa, je to hrozné. Keď zomrie dieťa len kvôli sebeckosti a navyšovaniu sa niekoho nad svojim okolím, je to o to hroznejšie. A keď zomrie priamo na ceste je to určite úplne zbytočné.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (79)
Obrázok blogu

Zabolelo ma, keď som počul dnes správu o nešťastí na Záhorí, kde pod kolesami auta zahynul 5-ročný chlapec. Nechám bokom úvahy, či je správne, aby sa otec s deťmi a ešte takými malými bicykloval po ceste, kde je normálna premávka. Bol to z jeho strany hazard, ktorý sa mu vôbec nevyplatil. Prišiel o to najcenejšie, o jedno zo svojich detí. Určite keby tam vedľa cesty bol postavený cyklistický chodník, tak by títo nešťastní cyklisti neskončili pod kolesami auta. Náš zákonodarný zbor už niekoľko mesiacov rieši novelu cestného zákona. Ťalafatky o jazde kamiónov v piatok, či celoročnom svietení. To všetko sú ozaj dristy, len nie koncepčné riešenie. Tak isto ako je iba na smiech návrh, aby cyklista mal prilbu a reflexnú vestu. Myslíte, že by tomu 5-ročnému chudáčikovi pomohla oranžová vesta a prilba na hlave, keď ho dnes skosilo auto ?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Veď podľa výpovedí svedkov aj policajta, ktorý bol pri nehode a vyjadril sa v diskusii.sme, ten magor Žitný išiel vyše dvesto kilometrovou rýchlosťou. Kto a čo vás zachráni pred takýmito ľuďmi za volantom, čo si myslia že on, potom dlho dlho nič, a potom my všetci ostatní debili ?! Určite nie také kozmetické úpravy cestného zákona, ako sa momentálne riešia. Ani obmedzenie rýchlosti v obci nič nepomôže, dnes platí 60-tka, nebezpečné miesta sú dávno opatrené štyridsiatkou, a aj tak sa tam niekedy jazdí stovkou, najmä v nočných hodinách. A jazdia tak presne takí istí magori, ako ten, čo dnes zabil malé dieťa medzi Pernekom a Rohožníkom. Myslíte, že na takýchto magorov bude platiť zníženie rýchlosti v obci na 50 ? Vôbec nie, práve naopak. My normálni budeme jazdiť predpisovo pomalšie, a títo magori to budú mať o to jednoduchšie, lepšie sa im bude predbiehať. Naviac sa dopravná polícia vyjadrila, že po schválení päťdesiatky ako maximálnej rýchlosti v obci pôjdu preč všetky dnešné štyridsiatky, lebo nebudú mať vraj už opodstatnenie. A tak sa situácia ešte zhorší. A mimo obcí budú magori jazdiť stále predpisových 90 km/h (pre každú nápravu) a budú nás ďalej zabíjať v stoosemdesiatkilometrovej a vyššej rýchlosti.

SkryťVypnúť reklamu

Keď som už niektorých tiež vodičov nazval magormi, ako inak nazvať takých, čo majú na svojej niekoľkomiliónovej plecharine zpredu aj zozadu niečo také ako napr. BA AAAAA, alebo KE 00000 či SV YYYYY. Len magor dá za takúto blbosť na auto 10 tisíc Sk navrch. Ak novelu cestného zákona – v prvom paragrafe by som zrušil túto možnosť objednávania si EVČ.

Tu ale vôbec nepomôžu kozmetické úpravy cestného zákona.  Tu treba začať konečne riešiť dopravnú infraštruktúru. Vybíjame sa na výstavbe diaľnic kilometer za pol miliardy, a na normálnych cestách nám magori zabíjajú deti. Ako prvé by som navrhol Ihneď prijať zákon, že vedľa každej cesty I. a II. triedy musí byť či v obci a aj mimo nej vybudovaný chodník. V obci po oboch stranách, mimo obce minimálne na jednej strane komunikácie, a aspoň 3 metre široký, aby sa mohol používať ako chodcami, tak aj cyklistami.  To čo je v normálnom svete bežné, u nás to vyzerá ako utópia. Ale ak sa konečne u nás nezačnú stavať cyklistické a pešie chodníky tam, kde sa nám dnes po cestách pohybujú chodci a cyklisti, lebo sa inak nemôžu dostať do lesa či na plaváreň, tak sa budeme každodenne báť o životy svoje aj svojich detí.

SkryťVypnúť reklamu

A na tých magorov, čo si myslia, že tie ich vyblýskané milionové plechariny menej ako sto osemdesiat jazdiť nemôžu, lebo by to bolo pod ich úroveň (tá úroveň je asi na úrovni dreveného vláčika) by som mal ešte niekoľko návrhov pre novelu cestného zákona:

1. v prípade dopravnej nehody, kde účastníkom je osoba mladšia ako 18 rokov (chodec, cyklista, spolujazdec) a utrpí vážne či dokonca smrteľné zranenie, je vinný vždy vodič. A bez výnimky.

2. v prípade zavinenia dopravnej nehody, kde dôjde k vážnemu či dokonca smrteľnému zraneniu, sa vinníkovi na pol roka, resp. na rok zaistí motorové vozidlo, s ktorým nehodu zavinil.

SkryťVypnúť reklamu

Takto riešia dopravné nehody v jednej z arabských krajín, a veľmi sa im to osvedčilo. Pre ten druhý prípad majú na policajných okrskoch zriadené tzv. autoväznice (nazývané „kalabuš“), tam vám vozidlo po nehode uzavrú, a vrátia vám ho až po vyčerpaní trestu, teda uplynutí času jeho zadržania. Vy zaplatíte mastnú pokutu, a ste napr. rok bez auta.

Ak by sa to u nás tiež zaviedlo, to by sa tie YYYYY alebo AAAAA v tých policajných dvoroch ani nepomestili.  Ale mnohým z nás či našim deťom by to mohlo zachrániť život....    

Pavel Titl

Pavel Titl

Bloger 
  • Počet článkov:  139
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dopravný inžinier, projektant - špecialista pre dopravné stavby, dopravné inžinierstvo.Už vyše 50 rokov žijem v Košiciach, tu mám rodinu, prácu, priateľov. _________________________________Počítadlo návštev**Ďakujem Vám za záujem o tento blog.* Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

765 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu