Áno, spomína sa údržba komunikácií. Tu nie je Košiciam čo zazlievať, v posledných rokoch sa zrekonštruovali pomerne dlhé úseky miestnych komunikácií – napr. Toryská, Alejová, Národná trieda, Ipeľská, Popradská. Sú to všetko štvoráky asfaltobetónu, peniaze pod rozbehnutým finišerom cestárov miznú ako letné slnko v týchto upršaných dňoch. Naviac sú to aktivity riešené cez PPP-projekty, takže mesto ich bude splácať niekoľko rokov, a súčasne aj preplácať na úrokoch. Ale aspoň vodiči jazdia po vynovených košických cestách.
Ale aj tu nájdeme prípady, keď sa pod rúškom nutných a pre dopravu v meste veľmi potrebných akcií priam nehorázne rozhadzujú verejné peniaze samosprávy, a teda aj naše. Na záberoch z dvoch košických ulíc, ktoré prešli v posledných rokoch kompletnou rekonštrukciou, je možné vidieť, aké nezmysly môže niekto z odborných pracovníkov košického magistrátu vymyslieť, dať zrealizovať, a mestu to dať zaplatiť z mestskej kasy.
Pri tých nasledujúcich záberoch sa natíska na rozum otázka, či to nebolo iba účelové, veď je to síce úplne zbytočné, ale niekto nám za to donesie faktúru, a ak ju odsúhlasíme, tak bude dobre.... Alebo to nebolo účelové, a tie betónové stĺpiky napichané po celej Národnej triede či Ipeľskej ulici sú pre bezpečnosť automobilovej dopravy v meste absolútne nevyhnutné ? Asi sotva, lebo by to za dva roky nebolo v takom stave ako tomu je na týchto záberoch. Je jasné, že to bola úplne zbytočná, ale účelová investícia.
A ešte pár slov k riešeniu na Ipeľskej ulici: Pôvodne to bol zelený pás medzi komunikáciou a vozovkou. Nejaký s prepáčením magor, lebo inak sa ten odborník, certifikovaný odborne spôsobilý pracovník správy komunikácií nedá nazvať, vymyslel, že keď tam sem tam stoja autá (v križovatke – to asi ťažko, nechajte tam auto, za pár minút sú tam policajti), tak by bolo dobre tú zeleň chrániť. Tak ako na Národnej triede – najlepšie betónovými stĺpikmi. A aby sme tú zeleň ochránili absolútne, tak ju radšej prebehneme finišerom. A máme asfalt chránený stĺpikmi, ktoré sú už porozbíjané, takže tam už vlastne ani nie sú, lebo tak či tak boli úplne zbytočné.
Na záver rada pre toho odborníka z košickej správy komunikácií – stačilo pri výmene, resp. oprave obrubníkov ich dvihnúť na normovanú výšku 12-15 cm nad niveletu komunikácie, a zeleň troška dohumusovať. A všetci by boli spokojní, pisateľ tohto príspevku určite. Takto je spokojný asi iba ten kto to vymyslel, a komu z toho čosi kvaplo ...
No a ak niekde u vás v obci či v meste chýba chodník, ten odborník z košického magistrátu vám bez problémov naprojektuje a postaví chodník kde len chcete. Bude vyzerať tak ako ten na posledných dvoch záberoch. Možno vidieť v Košiciach na Sokolovskej. Aj túto ozaj kvalitnú prácu magistrát zaplatil.
Foto autor
* Zábery z Národnej triedy






* Zábery z Ipeľskej ulice /aj tu bol pôvodne zelený pás ..../







* A na záver chodník na Sokolovskej

