Rozvoj či zaostávanie?
Keď vláda zrušila privatizáciu bratislavského letiska, mnohí upozorňovali na to, že toto rozhodnutie výrazne spomalí rozvoj letiska a štát nemá dostatočné zdroje na jej budúci rozvoj. Vláda vtedy takéto úvahy zmietla zo stola, ale teraz sa žiaľ ukazuje, že obavy boli namieste...
Základné fakty sú neúprosné - štát v nasledujúcich rokoch mieni investovať do rozvoja letiska asi 3,5 mld. SKK. Dve najlepšie firmy v súťaži sa zaviazali investovať do roku 2010 7,9 resp. 9,75 mld. SKK.
Štát posunul výstavbu nového terminálu - ten sa má dokončiť až v roku 2011. Súkromné spoločnosti naopak počítali s okamžitou rekonštrukciou a rýchlou výstavbou nového terminálu.
Štát musí financovať výstavbu a rozvoj letiska prostredníctvom úveru, ktorý si sám zoberie prostredníctvom štátneho podniku. V prípade úspešného predaja by rozvoj letiska bol zabezpečený zo súkromných zdrojov.
Zaostalé ale naše?
Z predchádzajúcich riadkov je jasné - bratislavské letisko síce zostalo naše (rozumej štátne), bude sa však rozvíjať pomalšie a zostane asi navždy v tieni Viedne a Budapešti. Chápem obavy spojené so splynutím viedenského a bratislavského letiska - ale bol aj iný záujemca všakže? Španielská spoločnosť bola tiež rozhodnutá kúpiť bratislavské letisko a asi sa dala ťažko obviniť zo vzniku monopolného postavenia na trhu...
A navyše - ak košické letisko mohlo byť sprivatizované, aký rozumný argument existuje na to, aby bratislavské letisko zostalo v rukách štátu? Obávam sa, že žiadny...
Nevadí, môžeme si povedať - malé, škaredé, zaostalé....ale NAŠE!!!