Ktoré sú najnavštevovanejšie filmy v slovenských kinách v prebiehajúcom roku 2006? Rebríček najobľúbenejších filmov vyzerá nasledujúco:1.Doba ľadová 22.Da Vinciho kód3.Ružový panter4.Narnia: Lev, šatník a čarodejnica5.Harry Potter a ohnivá čaša6.KarcoolkaTieto filmy jasno vyčnievajú z masy filmov uvádzaných v slovenských kinách v poslednom polroku. Každý z týchto filmov dosiahol v našich kinách návštevnosť aspoň 90 tisíc divákov, čo ich radí na Slovensku medzi vysoký nadpriemer. Pre priemerný hollywoodský trhák (typu X-Men 3 alebo MI-3) je pritom úspechom, ak do kín pritiahne aspoň 20 tisíc divákov. Aké je teda tajomstvo týchto filmov? Značky vládnu kinámKto chodí len s trošku otvorenými očami po svete, už na prvý pohľad vidí, že vrchol rebríčku tvoria najmä dobre zavedené značky. Doba ľadová 2 pokračovaním megaúspešného prvého dielu a bol podporovaný silnou marketingovou kampaňou. Za filmom Da Vinciho kód stojí svetový knižný bestseller a kampaň zdarma, ktorú filmu urobili katolícka cirkev a slovenské médiá. To je presne ten typ filmu, na ktorí pôjdu aj tí, čo kino nevidia ako je rok dlhý. Za slovenským úspechom braku Ružový panter stojí ružový marketing, keď jedna nemenovaná telekomunikačná firma (Začína na T a končí na Com) rozdávala na tento film lístky zdarma. Prvý film z cyklu Narnia je podporovaný úspešnými knihami, tvorcovia nám navyše sľubovali nasledovníka Pána prsteňov. K filmu Harry Potter a ohnivá čaša niet čo dodať, o mladom čarodejníkovi počul asi každý, kto nežije na Marse. A napokon Karcoolka trochu zneužíva úspech filmov Shrek, ktoré začali trend parodovania klasických rozprávok.Chodíme do kina iba s deťmi alebo sme veľké deti?Druhý pohľad na rebríček odhaľuje, že okrem filmu Da Vinciho kód, sú všetky filmy určené pre deti a dospievajúcu mládež. Okrem menovaných filmov boli v poslednom čase v slovenských kinách úspešné aj ďalšie kreslené filmy Udatné kuriatko, Divočina a Za plotom a najnavštevovanejším filmom minulého roku bola ďalšia kreslená snímka Madagascar. Čo sa teda deje? Chodíme do kina iba s deťmi alebo filmy pre deti dokážu osloviť aj nás dospelých? Podľa mňa ide skôr o to prvé. Po prvé, najnavštevovanejšie kiná sa v súčasnosti na Slovensku nachádzajú v nákupných strediskách. Šťastná rodinka sa po vydarených nákupoch chce pozrieť aj do kina a filmy si spravidla vyberajú deti. A tu vchádza do obrazu druhý faktor – marketing, namierený na deti. Deti sú vďačným objektom marketingových kampaní a dokážu veľmi dobre vnímať a rozlišovať značky.Kľúčom k úspechu v slovenských kinách je teda detský film so silnou mediálnou kampaňou namierenou na detičky. Hlavne aby tam boli farebné a roztomilé postavičky a decká už zatiahnu svojich rodičov do kina....P.S. Netreba zabudnúť ani na sprievodný tovar – tričká, knižky, hračky, čokolády, obrázkové albumy, kindervajíčka a iný tovar s obrázkami hlavných hrdinov, ktoré potom otecko a mamička môžu kúpiť
8. aug 2006 o 08:26
Páči sa: 0x
Prečítané: 1 721x
Na čo chodíme do kina alebo sila marketingu vo filmovom priemysle
V slovenských kinách víťazia zavedené značky a filmy pre deti...
Písmo:
A-
|
A+
Diskusia
(8)