V januári sme si teda objednali dovolenku. Turecko, štvorposteľová izba... Polovica ceny zájazdu sa vylácala hneď s tým, že druhú stačí vyplatiť až mesiac pred zájazdom. Dva mesiace pred odchodom volali z cestovky, že sa zvyšujú palivové poplatky a tým sa dvíha cena, čiže ak chceme mať pôvodnú, tak treba dovolenku vyplatiť do troch dní. Vyplatili sme, potiaľ v pohode.
Mesiac pred odchodom sa ozvali zase, že prišli nato, že hotel nemá to, čo ponúkali v katalógu. Nemá rodinné - štvorposteľové izby. Boli ochotní ponúknuť náhradu - dve dvojposteľové izby. Problém bol však v tom, že požadovali doplatok - takmer 30 000 sk.
Za ich chybu, za ich blbý katalóg, za ich zlé informácie. Prečo by za chyby cestovky mali platiť zákazníci?
Nebolo to po prvýkrát... Pred pár rokmi ponúkali dovolenku na ostrove Kos. V katalógu úchvatné fotky a popis a skutočnosť takáto:
Popis v katalógu: Cesta k moru vedie cez prírodnú rezerváciu s plameniakmi. Dĺžka: 200 metrov. Skutočnosť: Viac ako kilometer dlhá cesta, ktorú vam miesto plameniakov sem tam krížil nejaký had alebo podobné indivíduum.
Popis: piesočná pláž s lehátkami a slnečníkmi zdarma Skutočnosť: piesok doviezli až po tom, čo delegátke takmer praskli nervy od nadávania dovolenkárov. Spruchu spravili tiež až na tretí deň Ehm..sprcha... od hotela natiahli hadicu - cez prírodnú rezerváciu ( viď foto 1). Keďže ju nezakopali, ale nechali na slnku, pred sprchovaním bolo najlepšie najprv vodou z nej zaliať kávu a až po zaliatí 200 litrov kávy osprchovať sa v teplej vode. A na záver krásne prostredie pri mori, pri ktorom duša a telo naozaj pookreje.
A ktorá cestovka? Taká s tým milým macíkom v logu.