
Hádam poznáte tie tradičné ruské vtipy. Hovorí Rus Kanaďanovi (to bolo ešte asi pred finále MS): „Ja keď sadnem ráno do auta, tak svoje pozemky za celý deň neobídem.“ A Kanaďan mu na to: „No hej, aj my sme mali kedysi také autá.“
Takže by sme radi našli niečo, po čom nám tento vtip bude pripadať stále smiešny. Tak teda, prešli sme sa po showroomoch*. Keď už nemôžete vyberať podľa ceny a dizajnu (neviem, čo je horšie), tak si vyberáte aspoň podľa prístupu dealerov. No a ako najlepšie prekuknete správanie človeka? No predsa štýlom: gadžo v mesce**. Pekne nenápadne (žiadny oblek, smoking ani frak) si prezriete autá, popýtate prospekty. Informujete sa o cene, prípadne výbave...
Mimochodom, keď sme pri výbave. Oči by ste otvárali, čo všetko dokážu do papierov napísať, ak nemajú čo, len aby neostali prázdne. Neuverili by ste, čo má v základnej výbave ***. Tachometer! Vau, toto auto chcem! Len tak na okraj v doplnkovej, príplatkovej má otáčkomer, ktorý vyzerá ako budík, ktorého hlavnou funkciou je zmenšovať zorný uhol.
... samozrejme, sú isté typy, ktoré vás v tomto prestrojení nepovažujú za potenciálneho zákazníka a tak sa vás snažia rýchlo zbaviť, aby mohli pokračovať v nervy drásajúcej arkáde Solitaire.
Najradšej mám však týchto. Medzi rečou spomeniete, že by ste do auta chceli namontovať nejakú vec. Pozrú sa na vás a s totálne prekvapeným hlasom, akoby ste nevedomky požiadali o odkúpenie pobočky hiltonu, povedia: „Ale toto je drahé...“
Alebo. Snažia sa predať to, čo im už dlho straší v predajni. Požiadali sme si automatickú prevodovku. Dostali sme odpoveď: „Ale veď vezmite si toto (manuál), veď aj toto jazdí dobre“.
Toto posledné mi pripomenulo jednu návštevu pizzérie. Objednal som si šunkovú a po pol hodine mi čašníčka na stôl rafla pizzu, na ktorej bolo asi pol kila fazule. Prdieť na ňu? Nie, reklamovali sme. O 5 minút sa vrátila a zapotila: „Pani kuchárka vám odkazuje, že aj táto je dobrá!“
Našťastie s takýmto povýšeneckým prístupom sme sa stretli len v jednej predajni. Ale veď, prečo si nezanadávať?
*Toto slovo neobsahuje rasistické ani vulgárne prvky
**voľný slovenský preklad: expresívne neokrôchaný človek v meste. V tomto kontexte však okrôchaný človek v meste
*** - toto je skrytá reklama