
Nemáme zaznamenanú vašu návštevu, to znamená, že nie ste poistení. Zájazd bol objednávaný cez internet a cestovka mala uzatvoriť poistnú zmluvu v mene objednavajúceho.
Prvou reakciou bolo samozejme nadávanie na cestovnú kanceláriu. Prehliadli sme si papiere, no zistili sme, že kópiu poistnej zmluvy máme. Takže sa to zvrtlo na staré známe vykrúcanie sa poisťovne.
Chlapík z asistenčnej služby Elvia nám volal v kuse tri dni. Raz chcel vysvetliť toto, raz tamto. Nevedel pochopiť, že zmluvu uzatvárala cestovná kancelária. Neskôr chcel, aby sme mu poslali kópiu poistnej zmuvy. Nechápem však, prečo to neriešil priamo z cestovnou kanceláriou ( riešil to až na tretí deň ).
Aby som bol konkrétny, išlo o 5€. Samozrejme, len za lieky. Cenu za vyšetrenie nepoznám.
Mne ale nie je jasná jedna vec. Ako to, že keď poisťovňa berie peniaze za poistku, nie je potrebné aby sme tam boli, dokonca sa ani nič nepýtajú, su milí, usmievaví, modré z neba by vám stiahli, ale keď už niečo majú vyplatiť, vŕtajú sa úplne vo všetkom, len aby nemuseli. ( Nemáme záznam o vašej návšteve = nie ste poistení).
A teraz k tej efektivite. Ak im ide tak o vlastný zisk ( čo im samozrejme ide - veď komu by nešlo? ), nebolo by vhodné najprv sa zamyslieť, potom spraviť potrebné ( ale naozaj potrebné) kroky k tomu, aby sa vec vyriešila?
Očividne nie. Bezpredmetnými telefonátmi za 3 dni určite minuli na telefónny účet viac ako tých 5€, o ktoré sa tak hlava - nehlava bili. 5€. Nie je to zase tak veľa, aby ste sa s nimi babrali. Ale keď si vezmete do úvahy, že vám neuznajú poistku, a lekár z Grécka začne vymáhať oveľa väčšiu sumu, nie je vám to až tak jedno.
A po druhé. Ak sa oni bijú o každý halier, prečo by sme to nemali robiť aj my? Sem tam mám pocit, že sa riadia heslom: Ak ich poriadne znechutíme, nechajú to tak....
Sorry, ale tentokrát nie, Allianz...