Firma Boeing je nám asi všetkým známa. Najväčšia spoločnosť s výše 100 ročnou históriou je jednotkou na trhu a dokázala nemalé úspechy v leteckom, ale i zbrojárskom priemysle. Akcionári boli z Boeingu nadšení a akcie držali. Prečo aj nie, keď Boeing mal zákazky na pár rokov dopredu a naberal ďalšie? S predstavením modelu 737 Max sa objednávky hrnuli a povedzme si pravdu, kto by nechcel vlastniť akcie firmy, ktorá je jednotkou na trhu a navyše vie, že má prácu na ďalšie roky zabezpečenú? Nuž, o tom by nám vedeli rozprávať akcionári, ktorí zažili s Boeingom rušné chvíle.

Faktom je pád dvoch lietadiel ich vlajkového modelu 737 Max. Aj keď letecká preprava patrí medzi najbezpečnejšie na svete a podlieha prísnym štandardom, aj v tomto sektore sa nehody stávajú. Prvotne samozrejme šlo o tragédiu veľkého rozmeru a začalo sa vyšetrovanie. Žiadny odborník na svete logicky nemôže predpovedať podobnú tragickú udalosť a tak na to zareagovali aj akcie. Každý akcionár ráta s určitým rizikom, no keď sa pád 737-mičky zopakoval, Boeing na seba upriamil maximálnu pozornosť. Tu už začal uvažovať každý investor o tom čo ďalej a stačilo si otvoriť aj bulvár, kde sa písalo o zrušených zákazkach, či uzemnení lietadiel. Trvalo to dlhšie ale Boeing nakoniec priznal chybu.
Čo sa však dalo očakávať, Boeing otvoril dvere svojmu najväčšiemu konkurentovi - Airbusu. Pomyselné dvere k zákazníkom, o ktorých roky spoločne bojovali boli otvorené dokorán a Airbus to využil v plnej miere. To samozrejme otvorilo možnosť aj pre investorov a tí dokázali zarobiť za 2 roky na akciách Airbusu približne 50%. Dá sa povedať, že obrovský náskok Boeing pochoval a aktuálne sú na približne rovnakej štartovacej čiare v budúcnosti.
Boeing znova získava dôveru a nové zákazky a celú situáciu ustál v rámci možnosti. Ak by ste akcie Boeingu vlastnili 2 roky dodnes, zarobili by ste zhruba cca 40%. Oproti spomínaným cca 50% pri Airbuse. Faktom však ostáva, že letecký priemysel je vyhľadávaný, má budúcnosť a Boeing má potenciál a zdoje na budúci vývoj a vyvarovanie sa chybám.