Bill Gates formuloval desať pravidiel, ako sa stať dobrým manažérom:
1. Pre manažérsku pozíciu sa rozhodnite po zrelej úvahe,
2. Starostlivo si vyberajte ľudí do tímu,
3. Vytvárajte tvorivé prostredie,
4. Stanovte ciele a kritériá úspešnosti,
5. Rozvíjajte komunikáciu a osobný kontakt so svojimi ľuďmi,
6. Odovzdávajte im svoje vedomosti, schopnosti a skúsenosti,
7. Udržujte morálku a podporujte etické normy správania,
8. Zúčastňujte sa i na nepríjemných a obtiažnych úlohách,
9. Nerozhodujte jednu vec dvakrát,
10. Jasne stanovte právomoci a zodpovednosť.
Pridávam svoje pravidlá -
1. Neklame a nehovorí polopravdy ( pravda totiž vždy časom výjde na povrh )
2. Nehovorí jedno a robí niečo iné ( slová a skutky sa nekryjú )
3. Nezadržiava informácie ( a keď už tak len také s ktorými môže disponovať len on a to s titulu svojej funkcie )
4. Neuprednostńuje osobné záujmy nad záujmami kolektívu
5. Neznižuje iných
6. Rozvíja podriadených
7. Nemá rigidné a nepružné správanie
8. Je prístupný voči argumentom a nápadom iných
9. Prezentuje tím ( prácu tímu ) a nie seba
10. Zaujíma ho názor iných
11. Vie si priznať chybu
12. Dodržuje sľuby
13. Ovláda svoje sympatie prípadne antipatie v prístupných hraniciach
Horeuvedenými pravidlami posilńuje manažér dôveru v neho samého.
Snáď sa pridáte a vyjadríte aj Vy svoje názory a skúsenosti.
Nie, ja nie som ("momentálne") manažér ale riadim sa napr. pravidlom č.10 - zaujíma ma Váš názor. Horeuvedené zásady, pravidlá nie je ťažké dodržiavať, stačí len chcieť.
Na koniec už len krásny a veľmi výstižne napísaný článok od bloggerky Nora-Soul Slížovej:
http://slizova.blog.sme.sk/c/81373/Aky-by-mal-byt-dobry-sef.html a síce
"Ponaučenie. Dobrý šéf sa správa ako človek, pamätá si čo povedal Winnetou: „ Človek má dve uši ale len jedny ústa“ . Z toho nám vyplýva, že by mal aj počúvať, nielen hovoriť. Správna motivácia nie je zastrašovanie ani pochlebovanie, je to umenie vidieť veľkosť každého človeka v bežných situáciách. Ocenený zamestnanec je lepším prínosom pre firmu ako zamestnanec znechutený."