Navštívili ste niekedy koncert Symfonického orchestra Slovenského rozhlasu priamo v budove obrátenej pyramídy? Nie? Vrelo odporúčam. Budova samotná má neobyčajné čaro, rovnako zaujímavé sú jej priestory a koncertné štúdiá. To veľké, ako jedna z mála sál, má odstupňované hľadisko, ktoré návštevníkom umožňuje sledovať celé umelecké teleso i jej jednotlivých členov a okrem pôžitku pre uši poskytuje návštevníkom aj pastvu pre oči.
Koncerty sezóny Symfonického orchestra navštevujem niekoľko rokov, no posledný rok moja návštevnosť klesla. Avšak nie pre nezáujem, ale pre neštandardný manažment zverejňovania ponuky vstupeniek verejnosti.
Kedysi bolo možné vstupenky kúpiť priamo v pokladnici Slovenského rozhlasu, dnes ich vydáva Ticketportal na základe rezervácie. V minulosti boli vstupenky na predaj, dnes sú zadarmo. No táto služba verejnosti zaťažuje svojská „daň“. Získať vstupenku je dnes celkom náročné. Chvíľu som o tom polemizoval so samotným orchestrom na jeho FB stránke, kontaktoval som vedúcu Odboru hudby a špecializovaných programov i Ticketportal samotný.
V čom je vlastne problém? Kapacita veľkého koncertného štúdia je 522 miest. Zistil som, že vstupenky sa vždy spúšťajú v štyroch etapách najskôr však 2 týždne pred daným dátumom podujatia presne o 10:00h. Spúšťa sa len niekoľko miest. Dajú sa "zakúpiť" online, alebo osobne na predajných miestach, ale len o 10: 00h. - Odpoveď Ticketportalu na môj podnet o probléme so vstupenkami. Ticketportal dáva do ponuky necelých 400 miest, "niekoľko miest si berie rozhlas a niekoľko televízia", citujem z komentára na FB stránke orchestra. V čase medzi etapami Ticketportal zverejňuje informáciu Dočasne sa nepredáva. Napr. na 8. koncert sezóny zverejňoval ponuku vstupeniek 12. 5., 16. 5., 19. 5. a 23. 5. vždy o 10.00 (zdroj: https://sosr.rtvs.sk).

Uvedený spôsob predaja vzbudzuje podozrenie z netransparentnosti. Koľko miest sa skutočne ponúka verejnosti? Prečo Ticketportal nezverejňuje plán hľadiska po celú dobu predaja, ako je to bežné pri iných koncertoch? Prečo Ticketportal nezverejňuje ponuku aj skôr, keď sú termíny koncertov známe dopredu na celú koncertnú sezónu? Komu vyhovuje súčasný spôsob zverejňovania ponuky? To je len pár z množstva nezodpovedaných otázok, na ktoré som hľadal odpovede.
V rámci možností sa snažím sledovať ponuku a zatiaľ vždy, keď som trafil deň predaja, v ponuke sa zobrazovalo len pár miest. Na 7. koncert sezóny sa mi podarilo zarezervovať vstupenky až v posledný deň predaja. V ponuke bolo v tom čase 44 miest. No počas koncertu som v sále napočítal cez 130 neobsadených miest. A tak sa pýtam, pre koho sú koncerty určené? Kto je zodpovedný za súčasný stav?
Vzhľadom na komentáre ľudí na FB stránke orchestra i zachytené komentáre návštevníkov v sále počas posledného koncertu, problém so vstupenkami je zrejmý. Napr. na 8. koncert sezóny boli v posledný deň ponuky vstupeniek len miesta do radu č. 13.
Želám si a želám to i orchestru, aby sa tento manažment skončil skončením tohoročnej koncertnej sezóny a tú budúcu boli lístky radšej opäť v predaji, než zadarmo takýmto spôsobom hry na mačku a myš.
