
Získať takúto knihu je veľmi jednoduché - stačí ju len za príslušný poplatok stiahnuť do svojho keitai, t. j. mobilného telefónu, podobne ako polyfonickú melódiu alebo java hru. Tieto knihy sú chránené pred ďalším distribuovaním alebo posielaním známym - na rozdiel od klasických kníh, ktoré po prečítaní rotovali medzi známymi, každý mobilný čitateľ si musí svoju knihu kúpiť.
Týždenník Economist v článku Screen savers z 24. mája 2007 uvádza, že hodnota tohto trhu sa za päť rokov dostala z nuly na viac ako 10 miliárd JPY (podľa aktuálneho kurzu NBS viac ako 2 miliardy korún) a ďalej rastie. Japonskí vydavatelia, ktorí s týmto nápadom prišli v roku 2002, najskôr oslovili zabehnutých autorov, ale tí sa neosvedčili. Potom skúšali šťastie s pornografiou, tam podľa Economistu opäť pohoreli, vzhľadom na fakt, že väčšina čitateľov boli ženy. Dobre sa predávajú príbehy z kategórie mystery a romantika, ale nič príliš gýčové. Populárne sú tie, kde umrie niekto, kto pred svojou láskou ukrýva smrteľnú chorobu. Najúspešnejším autorom je Yoshi. Jeho príbeh Deep Love o teenagerskej prostitúcii zaznamenal v knižnej podobe predaj v počte 2,7 milióna kópií a stal sa predlohou pre film, televízny seriál a manga komix, uvádza Economist.
Podľa PR manažérky vydavateľstva Ikar, Márie Leškovej: "Je len otázkou času kedy sa objavia knihy v elektronickej podobe aj u nás. Časový horizont v tejto chvíli nevieme odhadnúť. Momentálne tomu bránia autorské práva a licenčné zmluvy, ktoré sa vzťahujú výlučne na printovú podobu jednotlivých diel."
Aj Zuzana Ferancová, zodpovedná za dramaturgiu a PR vydavateľstva LCA si myslí, že "vec má perspektívu, poznám niekoľko ľudí, čo knihy na mobiloch už čítajú, sú nadšení vhodnosťou osvieteného displeja do nočných MHD, vlakov, autobusov a lietadiel." Príchod takýchto kníh na slovenský trh môže nastať "v ktoromkoľvek momente – knihy majú všetci zdigitalizované, ich transformácia do potrebného formátu zaberie minimum času a takmer žiadne náklady, niekto proste musí začať." Nástupu takýchto kníh však podľa Ferancovej bráni "nezorientovanosť vydavateľov v súčasných technológiách, väčšinou malé displeje mobilov, SOZA a LITA."