Cenouútechy snáď môže byť, že novinka platná od 1. novembra je unikátom svetovýma ak nie, tak minimálne v našich zemepisných šírkach neslýchaným anevídaným. Po tom, čo sa v rámci dňa zelene (neviem presne ako sa tácelosvetová akcia volá, no okrem iného bola zameraná na podporu využitiaverejnej dopravy) k výzve nechať auto doma a použiť verejnú dopravupripojil náš dopravný podnik megalomanskou akciou, ktorá spočívalav bezplatnej premávke nejakej linky či dvoch počas jedného dňa zozáchytných parkovísk do centra (imho by podpora mala smerovať k obyvateľommesta a nie jeho návštevníkom) zadarmo, myslel som si že už ničoriginálnejšie čakať nemôžem. Ako sa však ukazuje, zase som raz manažmentdopravného podniku riadne podcenil. S účinnosťou od 1.11.2007 zaviedol nášdopravný podnik (ďalej len familiárne NášDéPé) novinku v podobe nočnéhocestovného lístka. Stojí 44 korún a platí 90 minút. Ak ste si kvôlizjednodušeniu života a odbúrania stresov z automatov na lístky resp.nervóznych trafikantiek kúpili električenku, tak NášDéPé s Vami peknevybabral, lebo ak sa chcete trmácať v noci, budete si musieť kúpiť tzv.príplatok na nočný spoj za 22 korún. Neviem o žiadnom meste, kde by sa zalístok platilo viac, a ak by aj také bolo tak o toľko viac ako je tou nás. Neviem, či si NášDéPé myslí, že uvedené zvýšenie ceny za cestovaniev noci prinesie do rozpočtu viac peňazí (dopravu určite už tradične neskvalitní).Osobne si myslím, že NášDéPé bude môcť byť rád, ak sa vôbec vrátia náklady natlač nových lístkov, prestavenie automatov, označovačov, softvéru a neviemčoho ešte všetkého. Mimo toho hodnotím toto zvýšenie cestovného tiež ako veľkýpokrok v kampani na podporu čiernych pasažierov, s čím treba tiežpočítať (alebo bude lístky v noci kontrolovať šofér? to by bolo rozumné,ale veď asi preto to nikoho v NašomDéPé dotiahnuť do realizácie nenapadlo).Najviac ma dojalo vyjadrenie šéfa NášhoDéPé, že veď keď sa uvedená zmenaneosvedčí, je možné sa vrátiť k doterajšiemu modelu. No s tým by sompána predsedu predstavenstva poslal do výskumného ústavu dopravného, nech experimentujetam.
A keďuž sme pri tom, PhDr. Branislav Záhradník, ktorý je predsedom predstavenstva DPB, a.s. (spoločnosť s účasťou mesta, teda nás) a sedí aj v dozornej rade jehodcérskej spoločnosti zameranej na reklamu (najmä v autobusoch) RECAR, a.s.,pripadá mi nanajvýš čudné, že ten istý človek je spoločníkom a konateľom ďalšíchtroch súkromných spoločností (PROMEDIA PARTNER, spol. s r.o.,DESIGN PARTNER, spol. s r.o., LUBRAN,s.r.o.),ktorých predmetom podnikania je okrem iného taktiež reklamná a propagačná činnosť. Ďalšia im podobná je užv likvidácii. Táto angažovanosť mi pripadá byť takým malilinkým konfliktomzáujmov, Vám nie?
Už len naokraj pripomeniem, že mimo šéfovania v NašomDéPé a súkromnéhopodnikania v troch eseróčkach stíha super muž na čele NášhoDéPé byť ešte poslancommiestneho zastupiteľstva v Karlovej Vsi (mestská časť Bratislavy), je tiež poslancommestskéhozastupiteľstva Bratislavy (tu je ajpredsedom komisie pre správu a podnikanie s majetkom mesta) a poslancom zastupiteľstvaBratislavského samosprávneho kraja a predsedom jej finančnej komisie. Jedenby si povedal, že správny cap, teda chlap na správnom mieste...