Je pravdou, že PR je rastúci miliardový biznis v globálnom ponímaní. Rastie však nie kvôli tomu, že PR "manipuluje vnímanie sveta a inscenuje vojny", ale vďaka tomu, že nárast množstva komunikačných kanálov a fragmentácia médií neumožňuje zasiahnuť cieľové skupiny zákazníkov pomocou klasickej reklamy. Ďalším dôvodom rastu PR biznisu je prerod reklamy a strata jej funkcie. Ako hovorí marketingovo-brandingový guru Al Ries, reklama sa mení na umenie, predáva čoraz menej. Preto rastie význam PR, ktoré ako komunikačná disciplína je prirodzene založená na verbálnej komunikácii a teda diskusia, dialóg a konverzácia je v rámci nej niečo prirodzené a stále vzbudzujúce pozornosť.
PR je biznis ako každý iný, v oblasti komunikácie. Tento biznis riadia v podstate tri globálne holdingy Omnicom, WPP, Interpublic.
Nesúhlasím s názorom, že "PR manipuluje s naším vnímaním sveta." Akým spôsobom? PR agentúry nevlastnia médiá, ani komunikačné kanály. Nedokážu ich mať pod kontrolou. To, čo častokrát robíme, je hľadanie spôsobu, ako v tom súčasnom množstve komunikácie a informačného pretlaku zaujať. Poznám novinárov, ktorí dostávajú 400 e-mailov denne a medzi nimi aj tlačové správy a informácie od PR agentúr. Je nesmierne zložité v takomto prípade ponúknuť niečo, čo zaujme. Jediné, čo vyhráva je inovácia a kreativita. PR agentúry nesmú manipulovať, majú sledovať zmeny vo vývoji ľudskej komunikácie a prispôsobovať sa im a byť dôveryhodným informačným zdrojom.
Posledná časť citátu z HN hovorí o inscenovaní vojen. Je otázne do akej miery je ešte takéto niečo možné považovať za PR aktivitu. Podľa môjho názoru, každá agentúra, ktorá sa uchýli k niečomu inscenovanému prechádza na veľmi tenký ľad propagandy, s ktorou súvisí filtrovanie informácií, podsúvanie vymyslených faktov a ich legalizácia. Takáto práca by však mala zostať doménou inštitúcií, ktoré sa ňou zaoberajú profesionálne - tajné služby, vojenské spravodajstvo.