Možno ste na sociálnych sieťach zaregistrovali blonďatú slečnu a jej video, kde ju ako náhodnú chodkyňu zastavil týpek točiaci videá. Spýtal sa jej, čo v posteli považuje za najlepší ťah. Ona na to bez rozmyslu odpovedala, že: “Hawk Tuah and spit on that thang”, čo vo voľnom preklade znamená niečo ako: Hawk tuah (citoslovce pre pľutie, resp. hľadanie slín) a opľuj tú vec.
Pod slovom vec asi viete, že myslí mužský pohlavný úd. Proste feláciu. No…
Nejde mi tu o novodobú sexuálnu výchovu alebo moralizovanie. Chcela som venovať chvíľu tomu, čo dnešnej spoločnosti príde zaujímavé, vtipné. Mnohopočetné zdieľania, ukladania do mobilu. Mixovanie jej hlasu so známymi piesňami. Osobne mám pocit, že je to aktuálne všade naokolo a používa sa to ako “známy” GIF napríklad pri popise čistenia topánok, ktoré vyleštíte práve dobre miereným pľuvancom a následným doleštením. Táto baba zarobila už minimálne 65 tisíc dolárov len predajom obyčajných šiltoviek s nápisom Hawk Tuah. Robí rozhovory, vystupovala na koncerte country speváka Zacha Bryana, má vlastný merch.
Mne to pripomína časť Simpsonovcov, kde Bart vystupuje v rôznych show a stane sa slávnym tým, že hovorí: “I didn´t do it.” (preklad: Ja som to nebol.).
Udivuje ma to. Nie v zlom, nechcem súdiť. Ide mi skôr o to, z čoho všetkého ľudia vedia v dnešnej dobe vyťažiť a profitovať. Len musíte mať dajme tomu nápad a byť rýchly, kým váš nápad ľudí neomrzí. Čo trvá prevažne tak 2-3 dni. Možno pár týždňov. Je to nový trend, ktorý vznikol neplánovane, na ulici. Baba s tým asi nerátala, že po pár drinkoch sa stane slávnou na všetkých sociálnych sieťach.
Ale takto dnešná sláva bohužiaľ, možno našťastie vzniká. V podstate nezaujímaví ľudia spravia pre tento svet svoj zaujímavý obsah. Čítala som už aj také články, že je vlastne prvá, ktorá otvorene popísala akt pri felácii. Príde mi to smiešne. V dnešnej dobe, kde je porno zadarmo a videá typu “Ako na to…” si nájdete veľmi jednoducho sa naozaj nemôžeme baviť o tom, že konečne niekto prerazil stenu tejto tabu témy.
Vedeli ste, že v dnešnej dobe o zaujímavosti vašich videí rozhodujú prvé dve sekundy? Možno vlastne len nejaká 1,5 sekunda. Sledovatelia nemajú čas pozerať video do konca, tráviť na ňom minúty a čakať nejaké vyvrcholenie, zápletku a záver. Dnešný konzum je iný. Nie je o kultúre. Nemá ani konkrétny zámer. Možno akurát stať sa slávnym. Ale z dlhodobého hľadiska sa tvorcovia snažia odprezentovať seba a po čase, keď sa im darí, prezentujú nejaké produkty, na ktorých si zarobia na živobytie a po pár rokoch sa stratia a nikto si na nich ani nespomenie.
Kebyže som znova mladá, tak okolo 18-20, možno, že by som sa sama snažila o nejaký trend. S vedomím, že si “bez roboty” viem zarobiť ohromné peniaze a vlastne po pár rokoch sa nebudeme baviť ani o hanbe, pretože po mne ani pes neštekne. Peniaze na účte ostanú.
V dnešnej dobe je to normálne. Slečna ide do nejakej reality show, predvedie sa tam väčšinou v tých najhorších a najkontroverznejších momentoch, následne urobí nejakú nezabudnuteľnú scénku a či už vyhrá alebo nie, šup s ňou do vreca s našimi vzácnymi celebritami. Tam už si nájde frajera, kamoša, frajerku a vo svojom kontroverznom živote bude ešte chvíľu pokračovať. Nakoniec aj jej sláva zájde a príde iná, neobkukaná, divokejšia, nespútanejšia slečna. Ľud sa bude pozerať a držať jej silno palce, aby jej „vydretá“ sláva vydržala čo najdlhšie. Na hony od bežného života vzdialené príbehy sa stávajú pre nás predmetom diskusií a polemizovania. Aké úbohé! Otázka je, či sú úbohí koniec koncov sledovatelia alebo tí sledovaní.