Mám 41 rokov a nie som teda typický fejsbukár. Používateľom tejto sociálnej siete som sa stal pred troma rokmi. Na svojom súkromnom profile mám asi 4000 „priateľov“, určite prevažujú konzervatívci. Na mojej politickej stránke s cca 3000 „lajkami“ je tento pomer viac posunutý smerom k celoslovenskému priemeru.
Pravidelne tam pridávam príspevky o situácii v parlamente a v spoločnosti i o mojej práci. Informácie, udalosti, kauzy. Štandardne sledované príspevky majú dosah niekoľko stoviek až tisícov ľudí. Napr. obrázok s návrhom štátneho rozpočtu necelých 3000. Blog o zmenách vo vedení parlamentu a na ministerstve školstva necelých 1700. Správa o proteste pred parlamentom tiež zhruba 1700.
Absolútnou špičkou v dosahu je mobilom urobená fotka tlačiva prihlášky na VŠ, kde nie sú kolónky „otec“ a „matka“, ale „rodič“ a „rodič“. Príspevok mal dosah vyše 100 000 ľudí. Má 935 zdieľaní a 547 „lajkov“.

A to, prosím, takmer bez reklamy. Pokúsil som sa zaplatiť reklamu, ale Facebook ma veľmi rýchlo stopol. Dôvodom bolo príliš veľa textu v obrázku. Doklad:

Na druhé miesto sa pred pár dňami prebojoval práve príspevok týkajúci sa referenda za rodinu. Čo bolo na ňom také príťažlivé? Moje vyznanie, že 7. februára 2015 sa s manželkou referenda zúčastníme a budeme hlasovať trikrát za. Plus obrázok s otázkami a troma zaškrtnutými políčkami. Dosah vyše 50 000 (je relatívne čerstvý a ešte stále rastie), počet zdieľaní sa pomaly blíži k 600.

Nikomu neberiem jeho názor na účasť na referende ani na jeho obsah. Máme slobodu. Ale zostaňme čestní a nezavádzajme. Téma rodiny zaujíma, trápi, hýbe veľkú časť tejto spoločnosti. Aj mňa.
A tiež prosím, nepodsúvajte tvrdenia, že nás, konzervatívcov [vyslovuje sa s nechuťou a hlbokým pohŕdaním], zaujímajú iba takéto – podľa vás – „prkotiny“. Práve dnes sa zíde na moju žiadosť Výbor pre obranu a bezpečnosť, kde bude minister obrany Martin Glváč musieť vysvetliť netransparentný nákup zbraní pre naše ozbrojené sily. O výsledku budem informovať aj na FB. Verím, že dosah príspevku prekročí 1000 ľudí.