Aj označovanie potravín má svoje jasné pravidlá

Ako sa vyznať v označovaní potravín? Nuž, aj toto má svoje jasné pravidlá, ktoré platia rovnako pre výrobcu v Írsku, tak aj v Rumunsku (samozrejme Slovensko nevynímajúc).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Povedzme si teraz o úplne základných pravidlách o informáciách, ktoré výrobca poskytuje o svojej potravine spotrebiteľovi, ale pozor, nielen na potravinách formou etikety, ale aj akýmikoľvek inými prostriedkami, vrátane nástrojov modernej technológie, ale aj verbálnej komunikácie.

Informácie o potravinách musia byť:

  • Jasné

  • Presné

  • Nezavádzajúce

  • Nesmú uvádzať spotrebiteľa do omylu

  • Ľahko zrozumiteľné pre spotrebiteľa

Informácie o potravinách nesmú uvádzať spotrebiteľa do omylu:

  • pokiaľ ide o vlastnosti potraviny a hlavne jej charakter, identitu, vlastnosti, zloženie, množstvo, trvanlivosť, krajinu pôvodu alebo miesto pôvodu, spôsob výroby alebo produkcie;

  • pripisovaním takých účinkov alebo vlastností potravine, aké nemá;

  • poukazovaním na to, že potravina má osobitné vlastnosti, aj keď v skutočnosti majú takéto vlastnosti všetky podobné potraviny, najmä konkrétnym zdôrazňovaním prítomnosti alebo neprítomnosti určitých zložiek a/alebo živín;

  • poukazovaním na prítomnosť konkrétnej potraviny alebo zložky na základe vzhľadu, opisu alebo zobrazení, hoci v skutočnosti prirodzene prítomná zložka alebo bežne používaná zložka v tejto potravine sa nahradila inou zložkou.

POZOR: Okrem výnimiek ustanovených v práve Únie uplatniteľnom na prírodné minerálne vody a potraviny určené na osobitné výživové účely nesmú informácie o potravinách pripisovať žiadnej potravine takú vlastnosť, že pomáha predchádzať určitej chorobe, liečiť ju alebo vyliečiť, ani sa odvolávať na takéto vlastnosti!!Toto treba odlišovať od výživových a zdravotných tvrdení na potravinách, ktoré majú svoje jasné pravidlá, budem sa im venovať v samostatnom blogu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Všetky vyššie uvedené podmienky sa vzťahujú aj na reklamu a prezentáciu potravín, najmä ich tvar, vzhľad alebo obal, použité obalové materiály, spôsob, akým sú upravené, a prostredie, kde sú vystavené.

Chcete sa dozvedieť viac? Pozrite si:

 

 

Jana Venhartová

Jana Venhartová

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Riaditeľka Potravinárskej komory Slovenska. Mojim cieľom je poukazovať na aktuálne problémy a výzvy slovenského potravinárstva.Vyštudovala som Právnickú fakultu Univerzity Komenského a postgraduálne štúdium na Londýnskej univerzite v odbore medzinárodné obchodné právo. Už od roku 2000 som publikovala články v časopisoch o rôznych témach v oblati obchodného práva, reklamy a práva hospodárskej súťaže, so zameraním na potravinárske podniky. V rámci svojej súčasnej pozície prednášam na konferenciách a seminároch najmä problematiku potravinového práva, ale aj o iných oblastiach v oblasti potravinárstva. Som členkou Prezídia Rady pre reklamu a predsedníčkou Etickej komisie Slovenského združenia výrobcov piva a sladu. Zároveň predsedám Sektorovej rade pre potravinárstvo, ktorej úlohou je podpora sektorovo riadených inovácií. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

765 článkov
Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,074 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu