Nemám konkrétne údaje o tom ako je vnímaná súčasná škola na verejnosti.Mám však osobné skúsenosti zo svojho okolia,z reakcií rodičov žiakov a známych.A ešte mám svoje dlhoročné odborné skúsenosti z učiteľskej praxe.Možno je problém aj v tom,že dlhoročné.Ale bude asi len okrajový.Centrom všetkého diania i úsilia na všetkých stupňoch nášho školského systému má byť žiak,študent.Budovanie a rozširovanie jeho vedomostí,zručností a schopností.Príprava na profesionálnu kariéru,príprava na život.Je to v podstate veľmi jednoduché.Ale je to iba teória školy.Skutočný život školy je úplne iný.Je to ako obrátená rozhlasová pyramída v Bratislave.Vzdelávacia sústava by mala byť ako skutočná pyramída so širokou materiálnou odbornou a personálnou základňou.Jej vrcholom je žiak,študent ako konečný výstupový produkt tejto sústavy.V slovenskom školstve to však takto určite nie je.Vytvárame množstvo úradov na rôznych úrovniach,veľký počet uradníkov,ktorí sú vzdialení od reality života škôl.Áno.Pre kvalitné fungovanie systému sú potrební.Ale určite nie v takom rozsahu a pri takých ekonomických podmienkach aké u nás vládnu.V konečnom dôsledku chýbajú financie práve v koncovej realizačnej fáze na úrovni učiteľ - žiak.A tak v treťom tisícročí sa väčšinou učí klasicky tabuľa,krieda,pero a zošit.K čomu vlastne vychováva dnešný slovenský školský systém s obrovským prebytkom úradníkov ,,pedagogických odborníkov ?"
14. jan 2005 o 06:00
Páči sa: 0x
Prečítané: 573x
K čomu vlastne vychováva dnešná škola?
Škola je vzdelávacia i výchovná ustanovizeň.Zdalo by sa,že je to jasná definícia.Škola je však iba škola.Skutočný život je o inom.Ale aj škola má svoj skutočný život.
Písmo:
A-
|
A+
Diskusia
(0)