Flexibilná doprava

Teraz sa sporadicky objavujú správy o tom, že od roku 2021 by mohli začať poskytovať osobnú dopravu z odľahlých dediniek okolo Trnavy a Nitry malé deväťmiestne dodávky,

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

aby mali ľudia z týchto samôt rovnako frekventované spojenie ako ľudia z väčších obcí. Tento systém funguje už viac ako 30 rokov v západnej Európe. Skúsenosti s týmto systémom a s obdobnými druhmi flexibilnej dopravy som doniesol na Slovensko už v roku 2006. Hoci som ho ponúkal samosprávam už vtedy, trvalo 13 rokov, kým sa začali ukazovať prvé lastovičky. Ale obávam sa, že bez dôkladnej znalosti celej problematiky flexibilnej dopravy tento pokus pôjde do stratena. Táto dopravná služba má nielen svoje výhody ale aj svoje úskalia. Kto sa na ne nepripraví vopred, tak ho tieto nevyhnutné prevádzkové problémy unavia a zničia energiu a potenciál celého - inde úspešného - projektu. Práve dôkladná znalosť nielen problematiky flexibilnej dopravy (na západe známej ako Demand responsive transport) ale aj potenciálnych rizík, ktorými už úspešní dopravcovia v Nemecku, Anglicku či Francúzsku prešli, garantuje, že projekt s malými dodávkami bude úspešný. A ja ponúkam práve takéto znalosti a skúsenosti. A následne obnovenie života v odľahlých dedinkách, zníženie individuálnej dopravy, ktorú úspešne nahradí verejná a to, o čom sa dnes najviac hovorí – zníženie emisií a vyššiu ochranu životného prostredia.

Viliam Majda

Viliam Majda

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pôsobil som ako ekonomický riaditeľ DPB, ako finančný manažér ZŤS Námestovo a ako hlavný stratég ZSSK. Momentálne realizujem svoje projekty pre Mesto Vrútky. Vždy hľadám logické a rýchle riešenia. Ak sa dá, tak aj jednoduché. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

300 článkov
INEKO

INEKO

117 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Marian Nanias

Marian Nanias

276 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu