Viliam Majda

Viliam Majda

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pôsobil som ako ekonomický riaditeľ DPB, ako finančný manažér ZŤS Námestovo a ako hlavný stratég ZSSK. Momentálne realizujem svoje projekty pre Mesto Vrútky. Vždy hľadám logické a rýchle riešenia. Ak sa dá, tak aj jednoduché. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Zoznam článkov blogera

Bieda ŽSR - štvrtý diel

Viliam Majda

Bieda ŽSR - štvrtý diel

V poslednom blogu som spomenul rok 2017, kedy prebehlo v médiách zopár informácií a tlačoviek k cenám, za ktoré ŽSR predáva teplo svojim odberateľom. Pripomínam aj článok v Žilinskom večerníku k tejto kauze.

  • 13. apr 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 188x
  • 0
Bieda ŽSR do tretice

Viliam Majda

Bieda ŽSR do tretice

Pripomieniem prvé dva dôvody stavu ŽSR ako najslabšieho článku dopravnej sústavy SR. 1. Zúfalá, dvadsiateho prvého storočia nehodná, dopravná cesta; 2. verejné obstarávanie na ŽSR od začiatku ich fungovania za každej vlády

  • 10. apr 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 157x
  • 0
Pokračovanie Druhý dôvod problémov ŽSR

Viliam Majda

Pokračovanie Druhý dôvod problémov ŽSR

Tvrdím, že tým dôvodom je ficovsko-mečiarovský prístup k verejnému obstarávniu akejkoľvek služby, tovaru či práce potrebnej pre fungovanie ŽSR. A tvrdím, že za Dzurindu tento prístup pretrvával. Prečo?

  • 7. apr 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 159x
  • 0
Bieda ŽSR

Viliam Majda

Bieda ŽSR

Prečo píšem konkrétne o ŽSR a nie všeobecne o železniciach? Lebo ŽSR je fundamentálna chrbtová kosť nielen železničnej dopravy ale celého systému verejnej dopravy.

  • 5. apr 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 258x
  • 0
Pokračovanie Čo navrhuje spoločenstvo Európskych železníc pri EU a čo potrebuje doprava?

Viliam Majda

Pokračovanie Čo navrhuje spoločenstvo Európskych železníc pri EU a čo potrebuje doprava?

Liberalizácia dopravy pri záchrane najmä ŽSR musí byť doplnená ešte tromi činiteľmi. V predchádzajúcom článku bola spomenutá chýbajúca etika. Ďalšie dva sú:

  • 1. apr 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 64x
  • 0
Pokračovanie - Teda aká má byť výška príspevku na rozdiel?

Viliam Majda

Pokračovanie - Teda aká má byť výška príspevku na rozdiel?

Aj v liberálnom Anglicku platí verejná správa za regionálnu dopravu. Ak chceme, aby verejná osobná doprava fungovala, začnime budovať integrované dopravné systémy pre osobnú dopravu s parkoviskami pri staniciach v spádových centrá

  • 30. mar 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 73x
  • 0
Pokračovanie - ako vidia železnicu vo vyspelých krajinách?

Viliam Majda

Pokračovanie - ako vidia železnicu vo vyspelých krajinách?

Prieskum spoločenstva európskych železníc pri Európskej komisii (CER) ukazuje, že žiadna z európskych železníc nedostala každý rok celý objem príspevku na rozdiel.

  • 27. mar 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 66x
  • 0
Pokračovanie - Môžu sa dopravcovia vo verejnej doprave správať marketingovo?

Viliam Majda

Pokračovanie - Môžu sa dopravcovia vo verejnej doprave správať marketingovo?

Nápad, aby sa dopravcovia správali marketingovo, sa dá realizovať iba obmedzene. Dôvodom je zmluva o dopravných výkonoch vo verejnom záujme.

  • 25. mar 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 41x
  • 0
Pokračovanie - Prečo začali vlády znižovať príspevok na rozdiel pre dopravu?

Viliam Majda

Pokračovanie - Prečo začali vlády znižovať príspevok na rozdiel pre dopravu?

Poznáme výrok: štát nie je dobrý gazda. Gazda vytvára majetok celý život a patrí len jemu. Štát je však množina ľudí spojených jazykom, tradíciami, územím ...

  • 23. mar 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 51x
  • 0
Pokračovanie - Verejná doprava je služba so silným prvkom sociálnosti.

Viliam Majda

Pokračovanie - Verejná doprava je služba so silným prvkom sociálnosti.

V minulosti podobne ako ostatné služby verejná doprava začínala trhovo. Vodná doprava (najstaršia) slúžila hlavne na prepravu tovaru. Popri tom sa zviezli aj cestujúci.

  • 21. mar 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 40x
  • 0
Je nutné dotovať dopravu?

Viliam Majda

Je nutné dotovať dopravu?

Aby som to vysvetlil hneď na začiatku – dotácia je finančný príspevok poskytovaný pravidelne alebo nepravidelne najmä verejným inštitúciám.

  • 19. mar 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 57x
  • 0
Riešenie pre osobnú železničnú dopravu a štátneho dopravcu

Viliam Majda

Riešenie pre osobnú železničnú dopravu a štátneho dopravcu

SNS vymyslelo výraz Národný dopravca. A vyšachovalo Regiojet z trate Bratislava- Košice. Aj najväčší priaznivci končiacej vlády uznávajú, že namiesto Národný dopravca sa pre ZSSK viac hodí výraz Národný popravca

  • 14. mar 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 77x
  • 0
Má vedúci pracovník kontrolovať prácu svojich podriadených?

Viliam Majda

Má vedúci pracovník kontrolovať prácu svojich podriadených?

Predstavte si firmu, ktorá vydá internú smernicu, v ktorej svojim riadiacim pracovníkom neuloží povinnosť kontrolovať prácu podriadených

  • 11. mar 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 167x
  • 0
Flexibilná doprava

Viliam Majda

Flexibilná doprava

Teraz sa sporadicky objavujú správy o tom, že od roku 2021 by mohli začať poskytovať osobnú dopravu z odľahlých dediniek okolo Trnavy a Nitry malé deväťmiestne dodávky,

  • 7. mar 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 72x
  • 1
Poďme konečne vybudovať integrovaný dopravný systém

Viliam Majda

Poďme konečne vybudovať integrovaný dopravný systém

Vo verejnej doprave trh nikdy nebude fungovať v plnom rozsahu. Preto ten, kto ju organizuje a platí cez rozdiel tržieb a ekonomicky oprávnených nákladov, potrebuje mať svoj nástroj na kontrolu nákladov dopravcu.

  • 5. mar 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 62x
  • 0
reklama
Využitie logistiky a telematiky na rozvoj SR

Viliam Majda

Politika Využitie logistiky a telematiky na rozvoj SR

Sofistikované riešenie pre rozvoj Slovenska, keď automobilky začnú mať problém kvôli elektromobilom. Slovensko nemá more. Ale má ideálnu polohu uprostred Európy a aj na hraniciach bývalého Sovietskeho zväzu a širokého rozchodu.

  • 2. mar 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 84x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu