Pokračovanie - Teda aká má byť výška príspevku na rozdiel?

Aj v liberálnom Anglicku platí verejná správa za regionálnu dopravu. Ak chceme, aby verejná osobná doprava fungovala, začnime budovať integrované dopravné systémy pre osobnú dopravu s parkoviskami pri staniciach v spádových centrá

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 s taktovou dopravou, s jedným cestovným dokladom na všetky druhy regionálnej dopravy od autobusov cez vlaky až po MHD vrátane parkovného, so zladeným integrovaným cestovným poriadkom, kde si autobusy a vlaky nekonkurujú, ale vzájomne si odovzdávajú cestujúceho. Ten potom nemusí dlho dopredu pripravovať itinerár na cestovanie.

Cesty a trate sa dajú budovať a udržiavať len z verejných zdrojov. Súčasný stav ciest a tratí dokazuje, že neplníme vlastné zámery v štátnej dopravnej politike. Jedná sa o veľké objemy peňazí z malého štátneho balíka, z ktorého treba živiť nielen verejnú dopravu ale aj zdravotníctvo, školstvo, sociálny systém, súdy, políciu ...

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vidím jednu cestu – neplytvať, dopriať aj druhému, žiť a nechať žiť, nemyslieť iba na rýchly zisk. Radšej nižšie marže a dlhodobý obchodný vzťah, ako predražovať kvôli rýchlemu zisku. Súčasná vleklá kríza spoločnosti je výsledkom snáh o nenormálnu maximalizáciu zisku. Ale pokiaľ sa nepodelím o zisk s obchodnými partnermi, so zamestnancami, s prostredím, v ktorom podnikám, situácia sa nakoniec vyhrotí a žiadne peniaze ma neochránia pred hnevom ulice.

Je to teda aj o etike. Nájsť sám v sebe motiváciu pre to štúrovské: Veľa tvoriť - málo troviť.

Odporúčania CER

Liekom na problémy železníc s nedostatkom dotácií by mali byť liberalizácia a etika. To by však samo o sebe nestačilo. Trate a vozidlá sú opotrebené a nie sú pripravené zdroje na ich obnovu. Preto liberalizácia aj etika musí byť doplnená ešte dvomi činiteľmi.

Viliam Majda

Viliam Majda

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pôsobil som ako ekonomický riaditeľ DPB, ako finančný manažér ZŤS Námestovo a ako hlavný stratég ZSSK. Momentálne realizujem svoje projekty pre Mesto Vrútky. Vždy hľadám logické a rýchle riešenia. Ak sa dá, tak aj jednoduché. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karol Galek

Karol Galek

116 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu