drsňák - od slova drsný
Tomáš pochádza zo stredného Slovenska a ako mnoho mladých ľudí, aj on sa rozhodol, že skúsi šťastie v toľko ospevovanej Bratislave. Mesto, kde sa vždy niečo deje, plné možností a vysokých zárobkov. Prácu si ako obrábač kovov nájde ľahko a zamestná sa v dodávateľskej spoločnosti pre veľký automobilový závod pri Bratislave.
Nežije si zle, ale po pár mesiacoch zistí, kto je v meste skutočným pánom. S bázňou v očiach začne pozerať na frajerov vo veľkých čiernych autách bez vláska na hlave - na pravých bratislavských mačov. Vidí, ako sa na nich každý díva, vidí ten rešpekt a to, ako majú vždy po boku fešnú slečnu. Aj on by chcel byť takým chlapom, ale nevie ako na to.
Tomáš nezúfaj - prinášame ti tipy a triky, ako sa rýchlo a jednoducho aj ty môžeš stať pravým bratislavkým drsňákom!
Účes
Začni tým jednoduchším a to je účes. Ten absentuje - celá pokrývka hlavy musí ísť preč a je oholená do posledného milimetra. Dobrá žiletka a technika sú základom. A plynú z toho len výhody - ušetrené peniaze za šampón, holiča, čas potrebný pre styling a samozrejme odstrašujúci výzor, ktorý je tak dôležitý.

Podvedome vnímame mužov s vyholenou hlavou ako agresívnejších, dominantnejších a s vyššou produkciou testosterónu (jeho prítomnosť vo zvýšenej forme je priamo zodpovedná za vypadávanie vlasov).
Taktiež je tento účes spájaný aj s rôznymi agresívnymi subkultúrami a je považovaný aj za zostrih spájaný s väzením. Na konci dňa je to neobvyklý vzhľad hlavy a ľudský mozog vždy reaguje výstražným svetielkom na niečo, čo je mimo zaužitých koľají.
Tip:
Za vyskúšanie stojí aj mužná brada, ktorá môže tvoj novovznikajúci imidž podtrhnúť, ale pozor, aby si ťa niekto nezamenil s hipsterom. Hipsteri často čítajú knihy a jazdia na bicykli, nechceš byť preto spájaný s touto absolútne nedrsňáckou komunitou.
Postava
Správny drsňák musí mať poriadny hrudník a (aspoň na pohľad) mocné paže. Tréningový plán, či zdravá výživa je tu skôr na škodu, pretože tvojim cieľom nie je harmonicky vyvážená postava a bezproblémové trávenie. Nie, cieľom je postava, ktorá fyzicky zaberie čo najviac priestoru. Keď sa s tebou do výťahu s kapacitou troch osôb zmestí len jeden človek, vieš, že si na správnej ceste.

Tréningový plán sa tak zredukuje na bench-press, bicepsy, mŕtve ťahy a drepy (to nech sa nikto neuškŕňa, že nohy máš ako paličky). S bruchom sa až tak veľmi zaťažovať netreba - mierny pupok imidž až tak neskazí.
Míňať peniaze na trénera je zbytočné, pretože zdravú chrbticu a kĺby až tak potrebovať nebudeš (neskôr si povieme, že prečo). Ušetrené peniaze môžeš minúť trebárs na kreatínový doplnok (treba brať ten s obrázkom čo najväčšieho naolejovaného bicepsu) a samozrejme steroidy, pretože nemáš dva roky nato, aby si postupne a prirodzene budoval funkčnú svalovú hmotu.
Tip:
Skús sa popýtať vo fitku alebo na diskotéke, či niekto nepozná doktora, čo by ti šupol pár tabletiek testosterónu. Svalovú hmotu možno naberieš rýchlejšie a u drsňáka testosterónu nie je nikdy dosť. Vynechaj ale tabletku pred návštevou mamy a babky, pretože s vyššou hladinou testosterónu môžeš byť popudlivý.
Odev a doplnky
Nechodil si predsa do fitka a nepichal si doma injekcie len preto, aby si svoje ťažko získané svaly schovával pod voľným oblečením. Tvojou voľbou je v letných mesiacoch tielko, prípadne krátke tričko s elastickým rukávom. Na večer do spoločnosti sa hodí aj vypasovaná košeľa.
Na nohy ti stačia športové značkové tenisky, prípadne šľapky. Drsňáci nemajú "dress code". A bez slnečných okuliarov na očiach na ulicu ani nelez. Okolo krku si daj masívnu reťaz - stačiť bude aj falošné zlato, ale pozor aby si sa nevyhádzal.

Tip1:
Za okuliare sa dá ušetriť, ak ich kúpiš na tržnici. To, že pred slnkom neponúkajú prakticky žiadnu ochranu nie je dôležité - opäť je na prvom mieste imidž.
Tip 2:
Hodinky na zápästí ťa posunú o level vyššie, pozor ale aby neboli príliš malé. Miniaturizácia nie je drsňácka.
Vozidlo
Správny typ vozidla je pre drsňáka kľúčový. Drsňák ho využíva často a preto je stav chrbtice po cvičení bez trénera nepodstatný. Pri výbere je rozhodujúcim kritériom veľkosť, takže vyberať treba z kategórie SUV a rozložitých sedanov. Farba je bez diskusie čierna a pôvod je asi úplne jasný - Nemecko.
Ak máš obmedzený rozpočet, treba sa vybrať na nákup za hranice a poobzerať sa po desať a viac rokov starých kúskoch. Dízlová tragédia v Nemecku tiež nahráva do karát a znižuje cenu vozidiel s motorizáciou 3.0 TDI a podobnou.

Elektronika už bude pravdepodobne v staršom vozidle odpísaná a palubovka bude svietiť ako v raketopláne. Nešpekuluj s opravami, dohromady to nedá ani Steve Wozniak. Dôležité je, ako auto vyzerá zvonku a na svetielka vnútri si zvykneš. Pozor pri poľadovici, ESP asi už bude odpálené.
Do čoho treba investovať sú čierne fólie na okná v zadnej časti vozidla. Brať treba tie najtmavšie, pretože prvoradý je imidž a viditeľnosť z auta je druhoradá - keď ľudia zbadajú, že cúva drsňák, aj tak sa ti budú sami vyhýbať.
Tip:
Fólie bez homologizácie vyjdú lacnejšie, avšak treba to vedieť ustáť pri policajnej kontrole, keďže v techničáku ich mať nemôžeš. Na STK je to jedno, lebo pri stave tvojho vozidla bez značkového servisu budeš tak či tak musieť v popolníčku nechať bankovečku.
Čo je ale dôležité sú poznávacie značky a tie musia začínať písmenami BL. Áno, bez nich sa po Bratislave ani nevoz, nemá to cenu. Máš viacero možností ako ich získať:
Vlastné bývanie
Z vlastného vrecka nekúpiš ani dvojizbák v paneláku vo Vrakuni, ale tvoj kamoš Laco je teraz finančný poradca a minule keď ťa z ničoho nič pozval na kávu, tak ti hovoril, že hypotéka sa teraz oplatí ako nikdy. A 30 rokov nie je zas taká dlhá doba. Keď už budeš mať v garsónke nahlásený trvalý pobyt, dostaneš k autu aj drahocenné miestne značky.
Podnikateľ
Na financie menej náročný variant je založiť si v Bratislave registrovanú spoločnosť s ručením obmedzeným. Využiješ možnosť jednej z mnoha spoločností ponúkajúcej takzvané virtuálne sídla, ktorá na jednu zo schránok vo vestibule nalepí názov tvojej firmy, ktorý pravdepodobne bude absolútne nič nehovoriaci, ale to nevadí. Auto bude napísané na túto spoločnosť a šup - máš BL značky.
Pozor ale na cestné dane a iné povinnosti vyplývajúce pre konateľa s.r.o. Pred daňovým úradom musí skloniť hlavu aj drsňák.
Trvalý pobyt nahlásený u tety Hely
Finančne najlepší variant je poprosiť sesternicu švagrinej tvojho otca, Bratislavčanku tetu Helu, či by jej nevadilo nahlásiť si trvalý pobyt u nej. Budeš si síce k nej musieť chodiť po poštu a vypočuť si jej ponosy na zdravotníctvo a bolesti, ktoré ju sužujú, ale to je malá cena za tabuľky s tým správnym evidenčným číslom (čo číslom, ale písmenami!).
Poloha za volantom
Keďže si si priplatil za prémiovú značku, je pravdepodobné, že máš v aute automatickú prevodovku (je dôležité, aby tá na rozdiel od ESP fungovala). A prečo je dobré mať automat? Pretože môžeš šoférovať pravou rukou a ľavú mať vystrčenú z okna, prípadne s ňou telefonovať. Ako drsňák vyjadruješ tiež svoj názor na ostatných účastníkov premávky stredným prstom a takto to môžeš robiť často a bez problémov.
Ruka môže prípadne spočívať na vrchnej strane volantu. Polohy rúk na volante typu "za desať dve" alebo "trištvrte na tri" nie sú zaujímavé, pretože nie sú dostatočne drsňácke. Na páčky aj tak dosiahnuť nepotrebuješ, pretože smerovky nepoužívaš.
Spôsob jazdy
Zabudni na to, čo vieš z autoškoly. Zabudni na pojmy ako dávať "dostatočne včas znamenie o zmene smeru jazdy", defenzívna jazda, bezpečný odstup a podobné banality. Tak drsňák nejazdí. Ale pekne po poriadku.
Ako jazdiť:
v prípade, že pred tebou v ľavom pruhu dvojprúdovej cesty ide bežné vozidlo (rozumej ekonomické vozidlo neprémiovej značky), je nevyhnutné dať najavo, kto je tu pán. Priblíž sa svojím predným nárazníkom k jeho zadnému nárazníku na vzdialenosť maximálne 40 centimetrov (ale pozor pri náhlom brzdení, aby si to stihol ubrzdiť, inak si budete nedrsňácky vymieňať čísla poistiek).
schopnosť takto jazdiť je potrebné vylepšovať a často cvičiť. Vodiča pred tebou môžeš upozorniť klaksónom v prípade, že je bezohľadný a nesleduje dianie za vozidlom. Dodržuj túto vzdialenosť tak dlho, kým ti neuvoľní cestu do pravého pruhu. Do malého zápisníka, ktorý máš pre tento účel, si zaznač čiarku a pripomínaj si tento moment pri zaspávaní v posteli.
púšťanie chodcov - robíš tak len v prípade, ak je to nevyhnutné, tzn. chodec sa už na prechode pre chodcov nachádza, prípadne chodci majú na semafore zelenú
smerovky - zabudni na smerovky
dobrovoľné púšťanie iného vozidla z vedľajšej cesty - robíš tak len ak vozidlo na vedľajšej ceste šoféruje tvoj otec, prípadne keď ideš s babenkou a chceš jej ukázať, že si správny
v prípade, že pred tebou ide vozidlo s nebratislavským EČV, platí správanie ako v prvom a druhom bode, avšak agresívnejšie
správanie v kolóne - asi ti netreba hovoriť, že drsňáci v kolónach nečakajú. Správny drsňák využije naplno potenciál svojho auta a obehne kolónu v protismere, či odbočovacom pruhu a agresívne sa zaradí, keď hrozí riziko čelnej zrážky.
posledný znak by sme zhrnuli do úslovia "klaksónu nie je nikdy dosť" alebo čím viac klaksónu, tým drsnejšia jazda
Záver
Cesta to bola tŕnistá, ale Tomáš sa držal našich rád a stal sa z neho drsňák. Knihy a gitaru predal, lebo ich už nepotrebuje. Väčšinu voľného času teraz trávi v posilňovni a v aute.
Ale...čo to? Auto za ním na neho bliká!? To je to najnovšie SUV so silným motorom? A ten chlap čo ho šoféruje vyzerá byť obrovský...Ten hrubý krk...Ako to dosiahol? Tomáš sa zrazu cíti slabý a bezvýznamný. Vyhodí smerovku a zaradí sa do pravého pruhu.