Piano - ostrov v kalnej vode?

„Blogerské noviny Huffington Post, kúpil AOL a zaplatil zaň 315 miliónov dolárov. Z jeho zakladateľky urobí šéfku obsahových projektov v celej spoločnosti. Mesačne na Huffington Post príde podľa marketingového servera 24 miliónov používateľov. New York Times.com majú mesačnú návštevnosť okolo 30 miliónov surferov. Ak by po plánovanom spoplatnení denníka na webe mierne klesla jeho návštevnosť, oba tituly s podobným zameraním by si tesne konkurovali."

Písmo: A- | A+
Diskusia  (82)

Kompilujem a citujem tu z Mediálne.sk. A navážam sa do včerajšieho článku p. Schutza v Korzári, „Deštrukcii navzdory" , o tom, ako Piano oddelí plk, dojmológiu a blábol a všelijaký šalát od seriózneho komentára, analýzy a informácie. No super, vymyslieť taký software. Za pár euro ste ochránení od plku, dojmológie a blábolu a budete čítať len zaručene seriózne komentáre, analýzy a informácie. Len aby to naozaj tak bolo. A kto vlastne o tom rozhodne? Rada múdrych? Úrad pre komentáre, analýzy a informácie?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Som zástancom voľného trhu, majiteľ novín si s nimi môže robiť čo chce. Spoplatniť ich, spopolniť, zrušiť.

Rozmýšľam nad tým, či Piano bude naozaj filter akýchsi „jednoznačne autoritatívnych textov". Mám obavu, či práve v dobe „bezbrehého" internetu nie je táto snaha trochu mimo misu. Pretože pre jedného je autoritatívny text status kamaráta na Facebooku o tom, ako spadol z barovej stoličky, pre iného spoveď školáčky na Pokeci so strašidelnými gramatickými chybami a pre iného ezoterické texty z inej dimenzie, ktorým rozumie len on sám. A bežný užívateľ internetu si snáď autoritatívne a kvalitné texty nájde podľa svojho životného názoru. A ak nie, bude čítať ten šalát a balast, ako ho pohŕdavo nazýva autor, ktorého komentáre si stále rád prečítam.

SkryťVypnúť reklamu

Historicky, noviny boli kedysi naozaj len pre pár vyvolených. V The Times si listovali lordi vo svojich kluboch, ale robotníci v londýnskych dokoch o nich nemali ani šajnu. Lenže revolúcie bežali jedna za druhou a noviny sa stali predmetom dennej spotreby pre každého. Až do dnes, keď nastúpil internet. Klasické noviny sa obklopili blikajúcimi banermi a celú tú nádheru platí reklama.

Papierové noviny majú tú výhodu, že sa s nimi môžete vyvaliť na gauč a keď pri čítaní zaspíte, zakryjú vašu unavenú tvár. S tabletom je to horšie, ťahá oči, a keď sa zošmykne z hrude a spadne na zem, škody sú veľké. Ale tu ide o princíp, ktorý som spomínal vyššie. Amazonka informácii, ktorá sa na nás valí z internetu je už neprebroditeľná. Mať ostrovček, kde bezpečne zakotvíte a nemusíte sa báť, že vás strhne kalný prúd, je lákavé. Ak by to bolo práve Piano, klobúk dole.

SkryťVypnúť reklamu

Ale netreba zabudnúť, že aj v kalnom prúde sa dá chytiť zlatá veľryba, (viď úvod vyššie).

Vladimír Masár

Vladimír Masár

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som strojár čo má celý život do činenias hrubými mechanizmami, preto mám rád krehké veci. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

765 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Anna Brawne

Anna Brawne

103 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu