Úvahu o doprave vo mne podnietil blog Jozefa Drahovského http://drahovsky.blog.sme.sk/c/62287/Dopravny-koncert-na-Karloveskej.html. Cítil som z neho, že má radosť z toho, že videl perfektnú prácu policajtov. V tom čase som tadiaľ tiež prechádzal a potvrdzujem, že bravúrne plátali, nie celkom kvalitnú, prácu dopravných inžinierov. Vo všeobecnosti však policajtov nemám rád, pretože ich viac poznám „koncertovať" na represívnom pódiu využívajúc práve logické chyby značenia, číhajúcich na bezúčelné splnenie si svojich plánovaných „odvodových” povinností. Ale hlavne bratislavskí, ako vidieť, niekedy dokážu udiviť, aj keď sa mi zdá, že je to údiv nad niečím, čo je normálne. Prítomnosť regulovčíka v križovatke, ak je to potrebné, by nemala byť bežná vec iba v dopravných situáciách autoškoly.
Chcel som o inom.
Zvykáme si, a je to pre plynulosť nevyhnutné, na priebežné zaraďovanie sa z vedľajšej cesty a stáva so to rutinou. Už párkrát som mal, práve pre rutinu, problémy s diaľničnými privádzačmi resp. s mimoúrovňovým krížením, hlavne pri využívaní bratislavského obchvatu. Pre plynulé zaradenie je vhodné sa správať opatrne, ale nie ustráchane, už pred vjazdom predpokladám že v úseku pre zaradenie do priebežného pruhu musím čo najskôr dosiahnuť rýchlosť vozidiel, medzi ktoré sa chcem zaradiť. Iste to poznáte keď pred vami idúci, menej skúsený, vodič tu dokonca začne brzdiť, aby dal prednosť nekonečnému zástupu vozidiel. Je ale menej predvídateľnejšie, keď sa zákrutou blížite na diaľničný privádzač, ktorý tam nie je, alebo je iba symbolický. Takýchto miest je na bratislavskom obchvate celá kopa. Naposledy som žasol, keď som sa chcel dostať na obchvat smerom do Petržalky z mesta, pri Zlatých pieskoch. Intenzívne opakujúce sa vodorovné značenie “Daj prednosť v jazde” si ťažko môžem vysvetliť, že na privádzací prúd nezostalo miesto a napája sa priamo na výjazdový diaľničný prúd. Iba o niečo lepšie je to neďaleko, v opačnom smere, pri opúšťaní diaľnice na seneckú cestu. Veľmi zlé je to pri opúšťaní diaľnice od Trnavy, smerom k letisku, pri vjazde na Ivanskú cestu. Bombastický, samostatný odbočovací prúd na letisko končí po 360° skoro ako výjazd z poľnej cesty.
Pomohla by nová značka.

Nech to znie akokoľvek absurdne, mne by pomohla nová značka. Osobne vidím veľký rozdiel s vykonávaním príkazu značky „Daj prednosť v jazde” vo veľkom mimoúrovňovom krížení s diaľnicou a bežnom výjazde z vedľajšej cesty. Ak však v takom konglomeráte križovatiek nie je všetko tak, ako logicky očakávate, nastávajú kolízne situácie. Darmo budú bratislavčania vytrubovať, nie každý sa v takýchto hybridoch pohybuje denne. Značka, ktorú na laickom návrhu vidíte, by ma jednoznačne informovala, že sa blížim k plnohodnotnému privádzaču a podľa toho sa môžem aj chovať. Klasický trojuholník znamená klasické kríženie, podstatne nižšiu rýchlosť s predpokladom úplného zastavenia. Myslím si, že informácia o type prednosti by mala byť súčasťou značky. Nemám dobré skúsenosti s dodatkovými tabuľami, pretože obyčajne odvádzajú pri vyššej koncentrácii značiek pozornosť.
Ak budete nabudúce vidieť „perliť” regulovčíka, skúste sa zamyslieť, prečo tam pobehuje.