V mnohých obchodoch visia tabule s nápismi o záruke rýchlosti či kvality potravín. Jeden z nich je aj Kaufland, ktorý som navštívil. Keď som videl ten neuveriteľne dlhý rad pri pokladniach, len som si povzdychol, pretože som videl, že funfovala asi len polovica pokladní.
Nad pokladňami sa hrdo týčil jeden z tých oznamov o záruke rýchlosti, na ktorom bolo napísané: „Ak čakáte dlhšie ako 5 minút a nie sú otvorené všetky pokladne, dostanete od nás na informáciách obchodného domu ako ospravedlnenie poukážku v hodnote 1 €". Poviete si, 1 €, ale ak si poň človek nepôjde, nemajú žiadnu motiváciu niečo zmeniť. Zákazník sa nesťažuje, tak je to OK, načo by sme niečo menili... To je asi ich filozofia. Išiel som sa teda spýtať. A čo mi povedali? Vraj je veľa ľudí a ja nemám na poukážku nárok.
Veľmi ma to naštvalo a ako mi bolo povedané je to nariadenie zhora. Prečo si ale robia zo zákazníkov srandu? Načo tam visí trápny oznam, keď tam visí zbytočne? Vôbec mi nešlo o získanie 1 eurovej poukážky, išlo mi o to, aby sa to v budúcnosti zmenilo. Aby tam ten oznam buď nevisel alebo ho rešpektovali.
Možno im je jedno, že prídu o zákazníka, ale mne nie je jedno, že so mnou, s ich zákazníkom, takto jednajú. Žiaľ, nemal som toľko času, aby som si dal zavolať vedúceho, a preto som odišiel. Pre niekoho je to maličkosť, ale mne záleží aj na drobnostiach. A tak sa tam už nevrátim, nikdy...
Asi je to u nás bežné, asi by som si mal na také veci zvyknúť. Mne ale vadí, keď ani náhodou neplatí, že zákazník je náš pán a robia si z nás dobrý deň. Preto, ak máte nejaký problém, ak máte na niečo nárok, spýtajte sa na to, ozvite sa! Nech si všetci uvedomia, že treba o zákazníka bojovať a dnes si môžeme už naozaj v obchodných reťazcoch vyberať...