Schrinkflation, Skimpflation- skryté zvyšovanie cien v supermarkete

Kto sa čuduje, že balenie čipsov je rýchlo prázdne, alebo prečo mydlo nevydrží tak dlho ako predtým, máte pravdepodobne

Schrinkflation, Skimpflation- skryté zvyšovanie cien v supermarkete
Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

do činenia so Skrinkflation. Jednoducho preložené: menej za rovnakú, alebo vyššiu cenu. Slovo ma anglický pôvod. Je to obchodnú taktika, ktorej cieľom je skryté zvyšovanie cien a menej obsahu výrobku sa predáva za rovnakú cenu. Je rozšírená predovšetkým v potravinárskom priemysle, ale tieto praktiky sa čiastočne používajú vo všetkých odvetviach, v ktorých sa využíva balenie. Napríklad v drogérii. Príklady:

  1. Miesto 12 párkov v balení sa nachádza len 11, za pôvodnú cenu.

  2. Miesto 750g Nutely v pohári, je len 700g. Veľkosť pohára sa nemenila.

  3. Miesto 1 kg Ovomaltine je v novom balení len 900g za pôvodnú cenu.

  4. Rama Original 450g stojí rovnako ako pôvodné 500g balenie

Ako zákazníci si to všimneme len ťažko, hlavne vtedy, ak sa mení aj receptúra výrobku (Skimpflation). Vysokohodnotné prísady sa nahradia lacnejšími a takmer vždy sa jedná o zhoršenie kvality výrobku. Zákazník pozná niekedy receptúru svojho obľúbeného výrobku, ale nemá čas skontrolovať si či sa nezmenila. Niekedy sa stane oboje, a súčasne sa zvýši cena a zmení receptúra (dvojnásobné zvýšenie ceny). Niekedy nás aj upozornia: Vylepšená receptúra! Ako zákazník by sme sa vtedy mali mať na pozore.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Argumenty obchodníkov:

1. Menej obsahu vo výrobku je ľahšie stráviteľné ako zvýšenie ceny

  1. Zákazník chce menšie balenia

  2. Receptúra vyhovuje slovenským zákazníkom (rakúska nie je na porovnanie)

Nakupovanie sa stáva umením, obchodná manipulácia kultúrou. Zákazníci by sa mali vo vlastnom záujme vzdelávať, informovať a sústrediť sa na nákup. Poznať ceny nestačí. Nakoniec trpí aj životné prostredie. Menšie balenia si vyžadujú viac obalov, a tým viac odpadov

Lubomir Zahora

Lubomir Zahora

Bloger 
  • Počet článkov:  52
  •  | 
  • Páči sa:  477x

Pracujem v Rakúsku v medzinárodnom kolektíve. Angažujem sa v tuzemských a zahraničných projektoch v oblasti športu a charity. Som športovec a rád cestujem Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Karol Galek

Karol Galek

115 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
INEKO

INEKO

117 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu