reklama

10 trikov ako oklamať zákazníka

Nie každý predajca je seriózny a používa rôzne triky, aby tovar lepšie predal. 10 najčastejších nájdeš tu

10 trikov ako oklamať zákazníka
Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
  1. Uloženie tovaru v regáli. Nie je jedno kde tovar leží. Hore, dole, alebo v strede. Najdrahší a spravidla menej predajný tovar je v strede. Najlacnejší dole, pri zemi

  2. Klamanie cenou. Niekedy sa ceny menia s každou dodávkou, niekedy aj denne. Na pulte môže byť iná cena ako na pokladni. Pri reklamácii vám predavačka povie, že ona za omyl nemôže, lebo pokladňa sníma cenu automaticky

  3. Tovar tesne pred spotrebou sa posúva dopredu aby sa minul, čerstvý dozadu. Pamätajme nato hlavne pri kúpe kávy

  4. Akcie. Nie každá akcia je akciou. Napríklad parfum stojí v októbri 10 eur, pred Vianocami zdražie na 15 eur a v januárovom výpredaji ho kúpite za 13 eur. Alebo akcia zmenou gramáže. Napríklad 100 g Milka stojí 1 eur, v akcii stojí 80 centov ale 80 g. Akcia krátko pred spotrebou. Na budúci mesiac končí odporúčaná spotreba, aby sa tovar "nevyhodil", ponúkne sa za nižšiu cenu

  5. Zavádzanie kvalitou. Na dopredu plánovanú akciu sa vyrobí menej hodnotný tovar. Alebo Milka čokoláda vyrobená v Poľsku, je inej kvality ako nemecká. Klamanie koncentráciou. Napríklad: Prášok na pranie predajný v zahraničí je koncentrovanejší ako u nás, vraj preto lebo naši zákazníci sú zvyknutý na slabší. Samozrejme cena sa nemení. Klamanie objemom. Keď otvoríme nafúknutý obal zistíme, že je nafúknutý až povrch. Predajcovia sa bránia, že vzduch je ochranná atmosféra. Nemci to nenechali na náhodu a definovali koľko percent má tvoriť "vzduch" v obale.

  6. Množstevné zľavy nás psychologicky manipulujú a nútia nakúpiť viac ako sme plánovali

  7. Zákaznícka karta. Obchodník si chce udržať zákazníka, preto mu daruje kartu, pomocou ktorej sleduje čo kúpil, koľko platil a núti ho uprednostniť nakupovať kde má kartu. Sem-tam zaradí akciu platnú iba na zákaznícku kartu, aby si klient uvedomil jej výhodnosť. Predavačky sú povinné pýtať sa či máš kartu, alebo či si ju nechceš vybaviť

  8. Značkový tovar nemusí byť kvalitnejší a naopak, lacný tovar je často kvalitnejší ako značkový. Za značku si priplatíte

  9. Obal predáva. Viac obalu ako obsahu. Predajca predá rovnaké množstvo vo väčšom obale. Tým pádom výrobok zdražie. Alebo balenia sú identické, ale váha sa líši

  10. Umiestnenie tovaru v predajni má svoj význam. Najčastejšie kupovaný tovar je zvyčajne vzadu, aby si prešiel celú predajňu a často kúpil aj to čo nechceš

Podobné triky nájdeš aj v zahraničných nákupných manuáloch.

Lubomir Zahora

Lubomir Zahora

Bloger 
  • Počet článkov:  46
  •  | 
  • Páči sa:  270x

Pracujem v Rakúsku v medzinárodnom kolektíve. Angažujem sa v tuzemských a zahraničných projektoch v oblasti športu a charity. Som športovec a rád cestujem Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu