Zarazila ma veta, ktorá je použitá na titulnej strane v sekcií, určenej na propagáciu kníh Svetovej knižnice. Jej znenie je: Čítajte Orwellov román a spoznajte Ministerstvo pravdy, načele ktorého stojí Big Brother. Big Brother je pritom zvýraznené modrou farbou.Mediána kampaň je úspešná ak zaujme a okamžite udrie do očí. Mne takýmto spôsobom zarezonovalo práve slovné spojenie Big Brother. Problém je v tom, že práve včera odštartovala rovnomenná reality show na Markíze. Takže cieľom kampane sa stalo zvýšiť predajnosť knihy, ktorá priamo súvisí s práve prebiehajúcou reláciou. Zdá sa mi to hlboko nevhodné, odhliadnuc od faktu, že kniha 1984 sa predáva v týždni, kedy sa začína reality show. Zhoda dátumov je náhodná, keďže rozhodnutie o predĺžení projektu Svetovej knižnice prišlo oveľa skôr, ako Markíza plánovala spustenie svojej show. Grafik by sa mohol ospravedlniť, že použitie farby tučného písma je odvodené od bledomodrého podkladu. Na 13. strane sa opäť nachádza kampaň propagujúca knihu. Opäť vo farbe, opäť bledomodré pozadie a text, ktorý sa končí slovným spojením Veľký brat. Tento krát bez tučného písma a akéhokoľvek farebného zvýraznenia. Možno je to banalita, nad ktorou sa mnohí čitatelia ani len nepozastavia, mňa to však hlboko sklamalo. Myslím, že SME sa nemusí uchyľovať k podobným praktikám a zvlášť pri knihe akou je 1984. Tá sa jednoducho musí predávať aj sama. A nepotrebuje na to pomoc Veľkého brata. Toho televízneho určite nie.
1984 - (ne)vhodná kampaň
Svetová knižnica SME ponúka tento týždeň skutočný skvost svetovej literatúry – antiutopistický román Georgea Orwella 1984. Túto knihu považujem za to najlepšie, čo som kedy čítal. O to viac ma nemilo prekvapila kampaň, ktorá sa dneškom začala v denníku SME.